Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 10 maj 2011

Porslin från USA!

Igår hittade jag en loppispryl som gjorde mig lite extra glad!

Den flitigt använda lillasystern bodde redan i våra skåp så, som ni förstår, kan jag för ovanlighetens skull servera mat ur matchande ugnsfat/grytor. Detta porslin är från USA, något som verkligen inte är vanligt bland mina prylar.

När jag ändå var inne på Sjuan och loppade mig slank det även med ett fin örngott för en femma.
Ikväll har fokus legat på detta:Våra gamla möbler blir som nya med lite färg. Att skrapa bort den gamla vita färgen är dock ett riktigt straffarbete. Tittar ni noga ser ni hur hela gräsmattan prytts med gamla färgflagor efter mitt idoga skrapande.

Jag tycker att jag gjort mig förtjänt av en kopp the och och en limpmacka med Kalles här framför datorn.


6 kommentarer:

  1. grattis!!!
    vilka fina fynd och tur hade du juh...
    och vad duktig du är som skrapar möbler :)
    såg jag rätt? att den nya färgen var i lindblomsgrönt/mintgrönt...
    wow, liksom.
    kraaam och ♥

    SvaraRadera
  2. Så kul för lillasyster att få sälskap, den är riktigt fin.

    SvaraRadera
  3. Kul att veta något om den blommiga ugnsfasta grytan. Jag har en likadan. Användbar till tusen... Utemöblerna blir ju supersnygga!

    SvaraRadera
  4. Helt underbara. Man blir glad både av "grytorna" & de urtjusiga gröna möblerna :)

    SvaraRadera
  5. Nu fick jag faktiskt lite inspiration. Våra trädgårdsmöbler har ungefär samma status som dina hade "före". Men jag måste säga att de blev ju jättefina när du målade dem.
    Har aldrig sett det amerikanska porslinet!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!