Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 28 juni 2011

Bloggträff och tyger

Just nu blir det lite bloggat och ännu mindre kommenterat för min del....
Sommaren tar tiiiid! Än så länge har jag inte fått semester, men den som väntar på nåt gott....
I söndags for jag, maken och våra två minsta till Liseberg där vi fick en riktigt lyckad heldag. Och nej.... Jag stod inte och passade barn hela tiden... Det blev en hel del åka av också!:)
Dagens stora bonus var en spontandejt med min bloggkompis sen länge: Marie, med bloggen Huset på Lövås. Via facebook fick vi reda på att vi skulle vara på samma ställe och på så sätt kunde vi sen stämma träff. Tanken är att vi ska träffas för en liten retrorunda nu i sommar...

Nu till loppandet. Lite fyndande har det blivit under veckan som gick. Två fina ramar inhandlades i onsdags.... Dessa börjar bli svåra att få tag i till vettiga priser.

Köpte även gardiner. En kappa och två längder. Riktig midsommarkänsla över dessa tycker jag.

I veckan kontaktade även min bloggkompis/kollega mig och undrade om jag var intresserad av att köpa tyger av hennes mamma, som är i flyttartagen just nu. Sagt och gjort. Så blev det! Mycket tyger var det, men den stora bonusen var detta!

Helt fantastiskt!

På köpet fick jag även lite frotté och dessa gröna gardinlängder.

Idag skiner solen och jobbet väntar! Ha det gott!!!

9 kommentarer:

  1. åååå vilka fina tyger du hittar, glad sommar på dig retro tokiga du :)

    SvaraRadera
  2. Den stora ramen var ursnygg! Jätteläckra tyger också!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka härliga tyger du hittat!!

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot retrorundan i sommar! Det var verkligen jättekul att träffa dig och din gulliga familj!

    SvaraRadera
  5. oj, va fina tyger! so very helena-ish :)
    ha det fint kära du!
    kram//

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fint du hittat och kul att du hann med en liten bloggdejt också, det är så kul! :)
    Hoppas du får en riktigt härlig semester - när det nu är dags.

    SvaraRadera
  7. Underbara ramar och tyger gumman! =)

    SV: Ja jag är såå lycklig att jag äntligen fått tummen ur och skaffat atelje! Väggen är nu helt klar och jag har börjat möblerat..fotot kommer senare.. =)

    Kramhögar
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att du hittar till oss framledes.
    Kanske inte lika stor attraktion som Liseberg, men ändå?

    SvaraRadera
  9. Kul att det var nåt som föll dig i smaken! Den gröna gardinlängden har faktiskt hängt på Allégatan 21 i Brålanda! Hos farmor och farfar

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!