Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 15 juni 2011

Det är glest mellan inläggen -men det finns orsaker!:)

Jag veeeet att det varit förkrossande tyst här på bloggen ett tag. Men det finns orsaker till det. Min äldste har tagit studenten med allt vad det innebär.

Helt plötsligt upptäcker jag att min son blivit en stilig man. Mamman känner sig med ens typ 10 år äldre... (Inte minst med tanke på alla förberedelser som blir när man ska ha hem i runda slängar 40 pers på studentkalas!) Vi fick låna en fin Fiat 500, årsmodell -53 att frakta vår student i.


Lördagen efter studenten segade jag och bästa väninnan A ut på en liten loppisraid. Eller liten och liten.... Vi for till Pingstkyrkans loppis i Uddevalla först. Där har de en liten "presenthörna" där de bästa godbitarna porslins och glasmässigt går att finna:
Dessa sex tallrikar från Jie fick jag hosta upp 20kr/st för. Skicket är som nytt och på de flesta satt tom etiketten kvar. Klickar ni in hos Marie kan ni se samma tallrikar fast i gult! Visst är de läckra? Det jag kan hitta är att de är ur serien Viritsa och att Ella Bergstrand står för designen.


Nästa fynd är från Pingstkyrkans second hand i Trollhättan.


Ett Arla-glas och en liten sockerskål. Glaset gick löst på en femma och sockerskålen följde med på köpet.


Jag hittade även lite nya bakelitbestick för en tjuga tillsammans.....




...och under dem ett stort stycke fantastisk retrofrotté.... Mumma!

6 kommentarer:

  1. Men så härligt ,visst blir det stiliga killar /män när kostym å mössa kommer på.Grattis till den unge fyren och all lycka hela livet framför sej:))Vilka fynd du gjort,det var längesedan nu jag var på loppis,vi håller på att flytta,ut till Göteborgs norra skärgård,mitt föräldrarhem.så min blogg har det varit tyst om också.Ha en fin och skön sommar // Lisbeth/bettansbravader

    SvaraRadera
  2. så underbart att höra av dig snygging :)
    fina grejer du fått tag i. av frottétyget syr du dig väl en bikini kan jag tänka...*skojartilldethelalitegrann*
    kram och ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, dom där besticken känner jag väl till! :)
    Och vilken gullig bil Ni fick tag i!
    Ha en solig och skön sommardag!'

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker bil han fick åka i på den stora dagen! Minns att jag fick åka i en superfin gammal Ford Fairlane.
    Och tallrikarna från Jie var jätteläckra, vilket fynd!

    SvaraRadera
  5. Fiat Topolino, 16,5 hästkrafter.

    SvaraRadera
  6. Att åka rätt in i framtiden i en bil från det ljuva 50-talet, måste vara som en dröm! (kanske allra mest för en retro-tokig mamma?;)


    Jaså Jie, säger du, fina, både i mönster och form!

    Och mjölk ÄR livet, när man ser de nostalgistinna glasen, även för en laktosintolerant som jag!
    :)
    /helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!