Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 18 juni 2011

Sköna mönster

Skolavslutningstider.
Fika i gröngräset medan nioåringen och hans skolkompisar underhåller föräldrar och syskon.
Svensk sommar när den är som ljuvligast! Mina rabatter formligen exploderar. Jag är ingen välordnad människa vad gäller växter (heller) utan trivs med det lite busiga, rufsiga....

Hur är det hemma hos er? Här glömmer hela familjen att vi har en ytterdörr så fort solen tittar fram! Välkomna in alla mygg, flugor och getingar! Typ!

Lite loppisfynd har det givetvis blivit under veckan. Börjar med att visa kjolen som jag hittade på Pingstkyrkans Seconhand i Trollhättan i helgen. Jag tittar alltid på mönster och färg innan jag ser på plagget och blev först vansinnigt besviken när jag kunde konstatera att storleken var helt fel för den retro-tokiga men dessvärre alltför trinda rumpan. Men, men... Storlekar är relativt och faktum var att kjolen satt som en smäck! 40kr fick jag ge!

Fortsätter med lite sköna mönster....

En tunika för en tia inhandlades på favvoloppisen i onsdags. Här hänger den på tork ute på klädstrecket.

Nästa mönster är helt underbart i sin form och färgställning:

Turkos och lime..... Mmm....

Fick hosta upp en tjuga för detta underbara förkläde!

Sen lite mer sköna mönster.
Två fina påslakan för en tia styck!

Sjuan säljer dessa som mattrasor så det är ju tur att det finns tokor som mig som är beredda ätt "rädda" dom! ;)

Felfria och i en härlig kvalitét!

Jag hade vilda planer för allt jag skulle hinna med i helgen. Måla klart Lillemans rum. Montera ner en säng. Montera upp en annan. Istället har Den Stora Tröttheten anfallit mig med full kraft. Tog en mopedtur ut till bästa kompisen förut. En unge framför mig och en unge bakom. Långsamt, lååååångsamt... Men ungarna var nöjda! Och mamman fick sig en go fika och tjatstund. Renovering och sängmontering springer inte ifrån mig. Det hinns säkert med framöver! Ha en gooo helg!

5 kommentarer:

  1. Vilka bra fynd du gjort, påslakanen var ju jätteläckra. Tycker inte det är lika lätt att fynda nuförtiden, stor konkurrens om grejerna.Jag kommer vara i Norge två veckor så det är lite glest med blogg-besök just nu. Jag kommer vara i Norge två veckor så det är lite glest med blogg-besök just nu. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Möster-tokig, är du allt också! ;)

    Åh, vad gott det doftar om nytvättat som fått hänga på utetork! Känner det nästan genom skärmen...

    Känner igen de blå/gröna blommorna på förklädet, har en duk som påminner mycket om det mönstret och färgställningen.

    Ha det bra!
    /helena

    SvaraRadera
  3. oj va möe fint! snyggt med slips på lillebror!
    kjolen toppen. och vilken tur du har med påslakan. jag hittar alltid bara de som är fööör slitna. tunikan ljuvlig och förklädet. jag älskar förkläden!
    ska till 7:an på måndag med svärmor och flickorna. och till bloms och vågen. tjejerna vill köpa bokmärken och jag gissar på bokhandeln eller lekia. har du semester snart?
    kram och ha de fint sköna helena ♥

    SvaraRadera
  4. Inga bilder på kjolen och den trinda?
    Tänk på oss få manliga bloggare ;-)

    SvaraRadera
  5. Fantastiska fynd:) vackra bilder!!!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!