Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 2 juli 2011

Fyndjakt med barn

Idag har jag, min lilla svärdotter, minikidzen och Loppisväninnan varit iväg på en liten retrorunda. Vi besökte två torgloppisar, två loppisar i Vänersborg och Myrorna i Trollhättan.
Fynd då? Jovars.... En del blev det! Dessa båda gardinkappor hittade jag. En barnkappa och en skön sommarkappa. Visst är det läckra?
Jag hittade även en STOOOR fin Kold-burk och en tysk liten sockerskål.
Jag är dessutom alltid på jakt efter Grön Anna-porslin till min pappa och fick idag tag på en fin tallrik. Fars Dag-presenten för i år är kirrad!!!!
Jag måste även visa upp mitt fina pepparkar som jag hittade härom veckan.
 Läckert va?
Det är lite tunnsått med projekt just nu. Sommar, sol och jobbet tar tid.... Men jag har pimpat DEN HÄR lampan som jag hittade på loppis för ett tag sedan.
Blev riktigt nöjd med den faktiskt!

5 kommentarer:

  1. Läckra fynd gumman! Alltid lika skoj när man får chansen att komma iväg på en riktig loppisturne.. =)

    Sommarkramar
    Sanna

    SvaraRadera
  2. va fin lampa! och dina gardintyger är alltid toppen att få flukta på.
    tack för ditt stöd och alla kramar.
    jag är trött men på benen.
    kram tebax//

    SvaraRadera
  3. Fina fynd du gjort! Den snygga somriga gardinkappan gillar jag särskilt!

    SvaraRadera
  4. Den där lilla sockerskålen med hjärtan hade jag gärna haft:)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!