Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 6 juli 2011

Lite burkar och lite kläder

Efter en maffig arbetsdag släntrade jag in på min lilla favvoloppis igår. Loppis ÄR terapi! I synnerhet när man hittar kul saker till bra pris.
"Jag tänkte faktiskt på dig när jag plockade upp denna!" sa fina C som jobbar på Sjuans Secondhand. Hon syftade på saltburken i plast som passar som en smäck i mitt retro-tokiga hem. En tia gick den löst på!
Ett lite mer otippat fynd var Tom och Jerry-burken som jag hittade. Även den kostade 10 kronor.
Användningsområde? Den ska användas till mina barns borsthuvuden till eltandborsten......, såklart!:)
Även idag var jag inne på Sjuan. Och hittade veckans mest exotiska fynd.
Två blusar och två linnen i storlekar som faktiskt passar på den retro-tokiga, men något trinda kroppen. (Jag som ALDRIG brukar spana på kläder....) Det ena linnet åkte på redan ikväll.
Alla fyra plaggen gick tillsammans löst på 45kr! Helt okej tycker jag....

8 kommentarer:

  1. Wow, superfränt saltkar. Har jagat plastkar en tid men inte funnit något så... Grattis till fyndet!

    SvaraRadera
  2. Hjälp vilka fina blusar, vilka fynd! :)

    SvaraRadera
  3. Snacka om Fynd med stora F :-)
    Igår köpte jag en bilaga till Aftonbladet
    som hette Nostalgi, tänkte på dig då,
    idag ska jag sitta på balkongen och kika i den..

    Ha en underbar torsdag lilla Loppisloppan!

    SvaraRadera
  4. Gillade linnet som du har på dig, jättesnyggt!

    SvaraRadera
  5. jättefint juh...
    har 7:an abstinens!
    kram och tusen tack för ditt glada telefonsamtal :) det värmde ♥

    SvaraRadera
  6. Kanonfynd som vanligt, gillar den lilla saltburken! (Har för mig att jag sett en likadan för socker men minns inte var...)

    SvaraRadera
  7. Härliga fynd och visst blir man glad när man hittar fina kläder som passar. Känns härligt att tvätta och återanvända!

    SvaraRadera
  8. För den som är intresserad av retro 60-tals serviser, kolla in annonserna! :) http://alostseafarer.blogg.se/2011/july/tva-bersaskappor.html

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!