Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 27 juli 2011

Projekt i sommarregn

I lördags morse satt jag på tv-rumsgolvet nästintill oförmögen att ta in nyhetsrapporteringen om fredagens hemska händelser i Norge.
Vi tände ljus och försökte ta in allt det hemska som sas på tvn.
Och medan vi försökte förstå vad som hänt jobbade jag med händerna. Klippte och limmade....
Lillemans nya rum har stått påbörjat men oavslutat ett tag. Det lockar inte att ge sig på inomhusprojekt när solen skiner. Men regnväder på semestern innebär att det blir gjort. Och tanken att blinga ena väggen har väl funnits ett tag.
Svart tapet som "skugga"... Och retrotapet ovanpå. Fint som snus!
  Men jag har ju mer tapetstuvar.
Och inspirerad av Lillemans vurm för dinosaurier plockade jag fram hans dinosauriebok och ritade, klippte och klistrade lite till.....

Voilá!
Lilleman blev nöjd! Och min 9-åring har beställt en liknande vägg till sitt rum.
På lördagkvällen smög jag in och fotade i rummet. Lilleman och kattungen hade somnat i skönt renbäddad säng.
Lite vaxduk användes till att piffa till det horribla, gamla skrivbordet och till att klä om en gammal stol så att den matchade. Ni får ha överseende med skruvdragare och lite annat jox som ligger kvarglömt på skrivbordet..;)
Jag är nöjd....
Och nästa projekt är på gång. Tapeter från tapetgurun Gitte är på väg. Så fort jag är klar återkommer jag med rapport!;)

9 kommentarer:

  1. Vilken kreativitet du har Marie, skönt med semester och skönt att göra något konstruktivt. Norge tog liksom musten ur en i flera dar. Förstår att "lilleman" blev nöjd. Och vilket häftigt pennfordral du knåpade ihop, uppiggande! Njut vidare av sommar och sol:)

    SvaraRadera
  2. Vilken idè rikedom du besitter :) Väggen blev ju så cool måste jag säga och jag som gillar prickigt tycker att stolen och bordet blev supersnyggt! Vad mysigt det ser ut för Lilleman i sängen med en varm go kattunge vid sin sida :) Ha det gott i dag fina du!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Häftigt rum lilleman har fått, snyggt jobbat :)

    /fru Ljunggren

    SvaraRadera
  4. Vilken idéspruta du är! Jag är imponerad (och lite avundsjuk).

    SvaraRadera
  5. Adam, med skugga bakom blev väldigt snyggt, ser nästan ut som om det skulle sväva i luften!

    SvaraRadera
  6. Vad nyfiken jag blir!:-) Vad ska du mer tapetsera?
    Vilket bra sätt att fixa dinosaurier på, till dinosaurie-älskare!
    Jättefint!

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat, jag blir så inspirerad av att se dina knep och knåp! :)

    SvaraRadera
  8. fabian vad snyggt det blev! och så intelligent du är :)
    dessutom - stort grattis på namnsdagen ♥
    att jag inte kommer ner och hälsar på dig nu beror dels på att jag blev av med bilen plus lite andra projekt. OCH att jag inte mått/mår helt ok.
    men nya tider är på g - jajamen :)
    i morgon i bloggen händer nåt nytt! kika in då.
    ps. liten dotter här har också namnsdag ♥

    SvaraRadera
  9. Så bra att kunna omvandla de jobbiga tankarna, på det destruktiva Norge-dramat, till något kreativt!

    När jag ser dina (& Adams) färgglada tapetdinosaurier önskar jag att jag kunde bli liten igen. Ungefär som en tesked eller så. :) Jag diggar dinosaurier! (trots att jag är lite större än en tesked, har väl hunnit bli en matsked hög, eller så;)

    /helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!