Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 12 juli 2011

Semesterabstinens?

Nästa vecka är det dags för semester. OCH föräldrapenning. Sex ljuvliga arbetsfria veckor. Men hur ska jag klara mig utan mina turer bort till favvoloppisen som ligger ett stenkast från jobbet??? Jag hoppas att det blir möjligheter till att besöka andra loppisar under semestern.
Idag när jag kikade in där låg det fyra påslakan och väntade på mig... "Kolla här!" tyckte fina C som jobbar där, "är det nåt för dig?" Och jodå... Helt i min smak....
 Jag hittade även en ljuvlig linnehandduk och en ram som fick följa med i kassen....
 Och så.... Nostalgitrippen above all.... Två finfina glas. Precis likadana som jag drack ur som barn. De kommer att passa som en smäck till sommarens saftkalas ute på glasverandan.
 Glasverandan ja... Denna oas som för närvarande är min favvobloggplats. Här sitter jag med laptopen på bordet framför mig, och med tårna nedborrade i min gräsgröna ryamatta.
 Jag hittade denna på loppis för ett antal år sedan. Dessvärre synkade den dåligt med allergisk make och popcornätande ungar framför tvn. Ute på glasverandan är den dock alldeles utmärkt!

6 kommentarer:

  1. Det översta påslakanet finns även hemma hos mej:-)
    Ha en härlig semester:-)

    SvaraRadera
  2. Ovanligt fina färger på påslakanet!

    SvaraRadera
  3. jag har vansinniga abstinensbesvär!!!
    har inte varit på 7:an på flera veckor...
    har ju iofs returen här i ed och dalshögens loppis vid norska gränser, men det är nått visst med vår favvo-loppis i mellerud, inte sant?
    var på en stor fin loppis i göteborg. den var välorganiserad och folk var fokuserade.
    och det är verkligen givande att besöka lite nytt.
    kram till fina dig och håll i dig - snart blir det besök i brålanda!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga glas, drack ur något liknande när jag var barn! :D

    SvaraRadera
  5. Hej, vilken skön blogg!
    Söker med ljus och lykta efter en exakt sådan kökshandduk i linne du har på en av dina bilder. Googlat och letat som en tok!
    Anledningen är m min brorson.. Han är ett och ett halvt år, och blev kär i en handuk som bebis som blev hans snutte "Tett ".
    Problemet är att handuken har älskats sönder, och både han och vi är bekymrade över att Tett faller isär dag för dag, bit för bit och har inte lång livslängd kvar. jag och min bror hade varsin handuk efter vår farmor, och givetvis fick han min med, men det är den som ger upp nu. Den första har redan gått ur tiden... :-(
    Låter kanske märkligt att ha en kökshandduk som favoritsnutte, men lille grabben kräktes mycket som bebis, och hans mamma hade en handuk på axeln ofta..
    Så, min konstiga fråga är, lever din handuk? Är du jättefäst vid den, eller kan du tänka dig att skiljas från den? Kompenserar givetvis... :-)

    SvaraRadera
  6. Hej, vilken skön blogg!
    Söker med ljus och lykta efter en exakt sådan kökshandduk i linne du har på en av dina bilder. Googlat och letat som en tok!
    Anledningen är m min brorson.. Han är ett och ett halvt år, och blev kär i en handuk som bebis som blev hans snutte "Tett ".
    Problemet är att handuken har älskats sönder, och både han och vi är bekymrade över att Tett faller isär dag för dag, bit för bit och har inte lång livslängd kvar. jag och min bror hade varsin handuk efter vår farmor, och givetvis fick han min med, men det är den som ger upp nu. Den första har redan gått ur tiden... :-(
    Låter kanske märkligt att ha en kökshandduk som favoritsnutte, men lille grabben kräktes mycket som bebis, och hans mamma hade en handuk på axeln ofta..
    Så, min konstiga fråga är, lever din handuk? Är du jättefäst vid den, eller kan du tänka dig att skiljas från den? Kompenserar givetvis... :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!