Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 19 juli 2011

Sommarvirkat

Jag har semester!
Fritid.
Egentid.
Projekttid.
Tid för att sitta på glasverandan och virka. Mecklade ihop ett Iphonefodral till mig själv. Ett bli-glad-fodral.
 Sommarlovets tre första veckor gick mina minikidz på simskola. En timma varje dag. Jag blir GALEN av att bara sitta på rumpan och titta. Det resulterade i min allra första virkade väska.
 Den är fodrad med loppisfyndat, limefärgat tyg. Jag har tom lyckats få till fack i den.... I love it!
Sommartid innebär även mammamys och lådvin på bästa väninnans veranda.
 Väninnan börjar svänga lite åt retrohållet hon med..... Denna fina bringaren stod på bordet framför oss. Agneta var namnet.
Och kvällsprojektet?
Ett Iphonefodral till. Till fina svägerskan vars iphoneskärm brorsan redan lyckats krossa en gång!;)

Det är riktigt roligt och väldigt lagom att virka ett sånt här. Vid kvällskaffet... Eller vinmyset....:D

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med semester! Inte ha en massa måsten utan ta dagen som den kommer. Jag tror att barnen tycker det också.
    Ha det fortsatt skönt!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fina dina fodral var! Det översta var helt underbart i färgerna ;-) Hoppas att du får en fortsatt fin semester...

    SvaraRadera
  3. Åh, ett sådant lila Iphone-fodral skulle jag vilja ha. Med värsta finaste gladblomman på!

    Måste bara skaffa en Iphone först... och lära mig virka. :)

    Önskar dig en skön och lagom kreativ ledighet!

    /helena

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Agnetakannan har jag här hemma, tyvärr har det gått en liten flisa på den... :(

    SvaraRadera
  5. verkligen jättefint :)
    vad duktig du är.
    kram till sköna helena ♥

    SvaraRadera
  6. Vilken fin kanna, själv fick jag ett par tallrikar i den serien för ett tag sedan men hoppas på att hitta fler delar.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!