Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 11 juli 2011

Trendig?

Vet ni vad, pojkar och töser?
Vi är TRENDIGA!!!!!!!! :D
Eller nåt sånt.....
Typ... 
Att Hus och Hem kom ut med en ny tidning, Retro, har säkert de flesta av er sett....  Jag har läst igenom den hastigt och den verkar riktigt bra. Jag har sparat den inför semestern då jag ska läsa den lite grundligare.
Även Aftonbladet hakar på retrotemat med sin bilaga, Nostalgi, som man kunnat köpa till tidningen nu i veckan. Även här är temat retro och man gör olika tillbakablickar till 50-, 60-, 70- och 80-talen. 
 I Nostalgi nämns ett antal "sköna bloggar", däribland min Retro-Tokiga och flera av mina fina  bloggkompisars bloggar!
Riktigt kul!!!
Meeeeeen..... Så värst trendig känner jag mig i ärlighetens namn inte här när jag sitter i värsta frottémorgonrocken och morgonruggar med min kaffemugg och mina kaviarknäcke....
Jag har denna veckan kvar att jobba och sedan är det SEMESTER!!!! Det ska bli riktigt skönt faktiskt. Mannen min är redan ledig så jag kan njuta av att ha en "hemmaman" denna veckan. Igår kväll tog vi våra minsta på en tur ut i skogen:
 Och hittade mängder av svamp! Det är ett sjå att rensa, men ååååå så gott det är sen när man kan njuta av en välförtjänt macka med stekta kantareller på.....

10 kommentarer:

  1. Grattis, till repotage och svampar, glad sommar.

    SvaraRadera
  2. Åh, den där mackan ser väldigt god ut!
    Fin blogg du har, jag tittar in här lite då & då:-)

    SvaraRadera
  3. kul...i helgen var jag i dina trakter,så många loppisar men jag fick inte loppa, 7 ungar hade vi 3 mammor med oss på resan:( Måste åka dit själv någon gång! önskar dig en underbar sommar..

    SvaraRadera
  4. Härligt! Äntligen fattar man galoppen! :)
    Återvinna och återanvända är lika med smart och trendigt. Grattis till erkännandet av din fina retro-blogg! Ha en jätteskön sommar! :)

    SvaraRadera
  5. Grattis, vad roligt med tidningen :) Kram

    SvaraRadera
  6. Men vad kul att din härliga blogg fick vara med på ett litet hörn i Nostalgi. Den tidningen har jag missat, men Retro-tidningen köpte jag igår. :)

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med omnämnandet i bilagan!
    Jag tänkte när jag läste det,
    - "och henne känner jag",
    lite småstolt så där...

    Mmmmm kantarellmacka!!! Mmmmmmm!!

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul att vi är lite "trendiga", det trodde man väl aldrig när första raden skrevs på bloggen;) håll ut semestern närmar sig och hur många kantareller kommer det inte bli då???? Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Kul att vara med i tidningen!
    Jag har också "loppat" i över 20 års tid, innan det blev "inne" och det var faktiskt ännu roligare då när man var mer ensam om det.

    SvaraRadera
  10. Grattis till omnämnandet i Nostalgi-tidningen! Den var riktigt kul och det är säkert många som köpt den så det lär komma en hel del nya besökare till din blogg nu. :)
    Kantarellmackan såg ju bara för smaskig ut...!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!