Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 16 juli 2011

Vuxenpoäng med bakelit?

Välkommen, härliga, efterlängtade SEMESTER!!!!
De sista veckorna har verkligen känts tröga. Kroppen och sinnet vill gå ner på lågvarv och dagarna till den efterlängtade semesterstarten har känts enormt sega och långa.
 Lagom till min semesterstart sommarstänger även Favvoloppisen -min oas och mitt rekreationsställe under middagsrasterna.
I onsdags fick jag oväntat besök på jobbet. Bästisen och min yngste son kom in och hälsade på. Vi hade det lugnt så jag kunde med gott samvete flexa ut och istället hänge mig åt en liten loppistur i Mellerud i gott sällskap.
Jag hittade en prickig scarve, två blå örngott och ett vackert småblommigt tyg. Jag fann även 6 gafflar med svarta bakelithandtag. Favvoloppisen hade halva priset på ALLT denna veckan så priset per styck för dessa var 50 öre!!!!! 
 Nu har jag gjort ett röj som heter duga i min bestickslåda. Alla blanka bestick (utom teskedarna) har sorterats bort, och kvar finns bara bakelitbesticken och lite teaksnyggingar. My god! Jag har MATCHANDE bestick för första gången i mitt 39-åriga liv!!!!! ;)
Vuxenpoäng?
Nu återstår "bara" matchande skåpsinnehåll.....
 .....och matchande hyllor.....
....och så vuxen lär jag nog aldrig bli!

10 kommentarer:

  1. Blir stum av alt det fine du finner:)

    Trine:)

    SvaraRadera
  2. Men åh nu blev jag tillbaka kastad till barndomen. Vi hade såna där bestick...suck...ljuva tider, iaf besticken. Mysigt att ha både ett rekreationsställe OCH en bästis. Du är en rik kvinna :) ha en fortsatt trevlig helg!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Underbar tillbringare som skymtar bredvid muggarna. Har aldrig dett den i rött. Har en med grön rand som jag gillar skarpt.

    SvaraRadera
  4. Hej Hopp!
    Jag vill bara säga att jag älskar din blogg! Man blir alltid så glad när man ser dina loppisfynd och vad du gör med dem!
    Tror att vi har en del genensamt: loppistokiga, fyrabrnsmammor och kattälskare. Om du vill, titta gärna in i min nystartade blogg. Står inte så mycket än, men den är som sagt ganska färsk. Det kommer mera vartefter...

    SvaraRadera
  5. Härliga loppisfynd du gjort på sistone gumman! <3

    Hoppas du får en toppenfin semester! =)
    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. darling!
    va gôtt med semester. blir det mest hemester eller ska ni resa?
    jag ska börja stå på benen igen, men det snurrar och vinglar emellanåt.
    självklart måste vi ha en dejt. har du korv hemma???
    vi hörs om dag och lämpighet.
    love u ♥

    SvaraRadera
  7. Vilket toppenpris på besticken, och kul att du samlat på dig så många! Men jag tycker inte att du ska sträva efter matchande skåpsinnehåll och hyllor, finns det något vackrare än en brokig dukning med blandade tallrikar och glas? :)

    SvaraRadera
  8. Vi borde ta ett röj igen i våra bestickslådor.
    Även de från hela hem som jag köpt.
    De har en tendens att ställas åt sidan för att gås igenom senare.
    Nu ligger hundra kilo bestick och väntar någonstans.

    SvaraRadera
  9. Det ser helt underbart ut i dina blandade skåp tycker jag! Önskar att mitt ordnings-jag kunde ha det lite mer så :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!