Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 8 augusti 2011

Bil eller båt?

Förra veckans tripp innebar inte bara loppisturer. Vi lyckades pricka in Classic Car Week i Rättvik och således hamnade jag på mitt livs första cruising tillsammans med Porslins-Benny med familj.
Och vilka bilar som gled runt i staden sen!!!
 Idel ögongodis!!
 Benny och jag är nog rätt överens om att turkos är färgen som gäller på när det gäller gamla bilar.
Mina grabbers tyckte också om alla maffiga åk som cruisade omkring i stan.
 Alla har vi väl en drömbil?
Mannen min har haft sin i många år. Hans dröm är att en gång få äga en Bel Air...., och då gärna en turkos (vilket jag ärligt talat bara är för att JAG föredrar den färgen....;))
 Min yngste Retrokille skulle nog kunna tänka sig vilken biffig amerikanare som helst.
Min nioåring gillade denna Corvette....
 
Fru Retro-Tokigs drömbil är en puderblå Volvo Amazon i originalskick. Gärna med en matchande liten husvagn till.....
Det var nästan så att man skämdes när man drog runt i Dalarna med Citroënen framför retrovagnen under Classic Car Week.
Den sista kvällen i Dalarna fann jag dock ett nytt drömobjekt, denna gång dock ett flytande sådant.
Kolla!!!
 Vilken skönhet!
Inför min 40-årsdag nästa år har jag storsint gett maken två alternativ vad gäller födelsedagsönskningar:
 En puderblå Amazon alternativt en sån här flytande skönhet, givetvis med turkos galonklädsel.
Vad hade du valt?

Uppdatering: JJ med bloggen Form55 är en klippa! Han trodde att min drömbåt möjligtvis kunde vara en Riva. Efter en liten koll på Blocket kunde jag konstatera att han har rätt! Och att det, sett till prisnivån på dessa skönheter, tyvärr är en tämligen osannolik 40-årspresent att hoppas på!;))))

6 kommentarer:

  1. Av dessa två tveklöst båten! Vet du märket på båten? RIVA är ett fint märke på gamla båtar som jag gillar.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr Jan... Jag nöjde mig med att begapa och beundra. Har nog aldrig sett en så vacker båt förr!

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiskt snygg båt!

    SvaraRadera
  4. Båten var fantastisk, likaså priset på blocket...men man kan ju drömma om bättre tider ;-)

    Det var verkligen kul att kolla runt på CCW tillsammans med er, jag har ju också ett reportage på gång så småningom!

    SvaraRadera
  5. Ja, och jag vet ju att du har ett reportage med betydligt mer välordnade bilder än mina att visa upp, Jag missade att fota den där snygga bärgningsbilen... Illa!

    SvaraRadera
  6. Jag väljer båten, har haft en röd Amazon.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!