Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 6 augusti 2011

Bo Fajans, 70-talssommar och ett udda skåp!

Herrejisses!
Vad händer?
Mitt andra inlägg på en och samma dag!!!!!!?
Men vad katten.... Jag har nåt kul att berätta..., och så har jag loppat mig. Ni får stå ut helt enkelt! ;)
Först det roliga: Min besöksräknare har tickat över till mer än 100 000 besök!!!!
Wow!!!
Blir glad och lite stolt över att ni ändå är så många som vill läsa om en retro-tokig fyrbarnsmammas fyndande, mecklande och pulande bravader!
TACK!
Nu över till dagens loppisrunda!
Jag skulle köra ner Storsonen och hans sambo till Vänersborg. Jag har "fostrat" dem väl, för båda var inne på att hänga med mamsen/svärmor på lite lördagsloppis. Även min 9-åriga Retroprins hängde på!
Bagageluckeloppis i Trollhättan kändes lite avslaget mellan regnskurarna och jag hittade heller inget där. Travade istället in på Myrorna. Retroprinsen letade kickbike medan mamman flanerade runt med fyndgluggarna vidöppna.
Och ser man på!
Kolla skåpet!!! Tungt och genuint och för ynka 65kr blev det mitt!

På Myrorna fann jag även strandmadrassen. Jag satsar på att det kommer fler fina sommardagar i augusti och för 25kr fick den därför följa med mig hem!
Dagens tredje loppisfynd hittade jag på en bagageluckeloppis i Vänersborg. Lite modstulna stod försäljarna och packade ner i snålblåsten när vi i sista sekund rusade in på torget i Vänersborg. Denna vackra Bo Fajans-burk i riktigt fint skick är märkt "Banjo" undertill. Extra roligt är att locket var med! 115kr gav jag gärna!
Retroprinsens kickbike blev det inget med.... Han fick låta sig nöja med en Monsterrace-plansch.
Men skam den som ger sig!:D

5 kommentarer:

  1. WOW! Vilka fynd du gjort igen. Vi pratade just idag om att man borde hitta ett litet skåp att ställa på ett av skrivborden och nu såg vi vilket kap du gjort! Man kan alltså ha tur :D
    Ha en fortsatt kul helg! Kram

    SvaraRadera
  2. herre gud!!! vilka fynd :)
    och tänk...
    7:an som hotas av stängning...
    vansinne...
    vad ska man nu göra av sitt dagliga loppissug?
    vi får ta en körv mä brö å grunna på detta!
    kram och ♥

    SvaraRadera
  3. Burken var nog ett riktigt fynd! Ofta har ju locken gått sönder.

    SvaraRadera
  4. Burken är helt underbar, väl värd varenda krona!

    SvaraRadera
  5. Nu ser jag samma mönster, strandmadrassen och mitt tyg. snyggt.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!