Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 26 augusti 2011

En egen retromodell!

Idag for jag och fina väninnan A till Favvoloppisen i Mellerud. Bilen var fullastad med gardiner, tyger och kläder som legat och värmt hyllorna tillräckligt länge härhemma. Vi åkte tillbaka hem med lite "återbäring" dock....
Jag hittade en supersöt vintageklänning för 30kr -och till den en matchande tantväska.
Men inte blir det speciellt tantigt när man får förmånen att ha dottern som fotomodell...
Hon fnyser åt mig när jag tycker att hon ser coolt rockig ut i retroklänning....  Visst är hon fin?
 Klänningen är också snygg...
 Och väskan som är söt som en liten pralin gick löst på endast en tia!
 Prinsessan blev nog mest nöjd över medarna som jag köpte till hennes säng. 25kr gick de på. Lite 80-talsnostalgi tycker jag att det är iallafall. (Märk väl doteras egenhändigt ommålade rum. Lila och svart. Inga gobelängtapeter där inte...;))
 Nu ikväll har vi haft fredagsmys till Råttatouille-filmen och mammans hembakade chokladkaka.... Typ... Testade Kungsörnens kakmix-variant. Smarrigt värre. Och familjen gav godkänt! Inte en smula blev kvar!:D

8 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole!!! Du får ta vare på den, plutselig en dag ombestemmer hun seg nok :) Sjokoladekake hørtes supergodt ut!! :D Ha ei fin helg!!

    SvaraRadera
  2. snygga sängmedar!!!
    och klänningen var outstanding.
    kram till min finaste retro-prinsessa. har lite småsaker till dig :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen en läcker klänning, tyget påminner om mammas köksgardiner hon hade på 70-talet fast de gick mer åt orange. Väskan var ett kap!

    SvaraRadera
  4. Randi: jag tror inte att hon blir omvänd...., tyvärr;) Jeanette: Jag blir nyfiken:). Kram tebax. Cinna: jag älskar väskan. Blir nog höstens favvo:)

    SvaraRadera
  5. Klänningen är ju ett grymt kap. 30kr wow.

    SvaraRadera
  6. Klänningen är jätte fin!! Underbar!

    SvaraRadera
  7. Lybtar & Helena K: Tack!:)

    SvaraRadera
  8. ASCOOL klänning. Den sitter som klippt och skuren på dottern. Vilket fynd!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!