Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 22 augusti 2011

Fler retrogåvor!

Måndagmorgon....
Skolstartsmåndag.
Vaknar med kaffekoppen framför tvn.
Jag har inte loppat mig i helgen.
Sonen och hans kärlek har haft kalas, så fokus har legat på det kan man säga.
Men jag har lite annat roligt att visa.
Ansiktsboken är ett kul forum där jag fått kontakt med många gamla skolkompisar. Nu i somras skrev en tjej till mig och undrade om jag möjligtvis var intresserad av en retroduk som hon länge haft i sina gömmor. Hon skickade bild på den och GIVETVIS var jag intresserad!
Sagt och gjort. Jag for hem till henne och fick den här vackra duken:
 Hon plockade dessutom fram en smörask som jag fick! Jonas heter modellen och designer är Per Bjelving. Väldigt uppskattade gåvor!
I sommar har vi även träffat Porslinsbloggaren med familj en del:)
När de hälsade på oss hade han med ett mycket trevligt paket:
 Detta set är från Rörstrand och dekoren heter Kadett. Gissa vad jag ska använda som finporslin framöver?
Han hade även med sig fat i olika storlekar till mina två äldsta barn. Jag samlar på dekorerna Tim och Emma till dem, vilket Porslinsbloggaren har koll på:
Jag har knutit så många roliga kontakter i bloggvärlden och på fejjan -och det allra roligaste är förstås alla de som man sedan lärt känna irl också. Och fler lär det bli...., hoppas jag!

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara gåvor! Du borde hålla kurser i Sthlm och få folk att inse hur fint de skulle kunna få hemma med allt som kastas där i alla containrar med mera. Speciellt ungdomar utan pengar... :)
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. och vad jag är lycklig över att få ha träffat DIG - min vackra retrostjärna :)
    en vacker lördag kommer vi med bussen och bröölar det värsta vi kan!!!
    kram och soliga hälsningar//

    SvaraRadera
  3. Sussie; Tack.., men varför just Sthlm? Jag tror att det är likadant överallt. Folk har svårt att se det vackra i gamla ting.
    Jeanette; Jag rodnar..... ;) Ni får gärna bröööla hit!

    SvaraRadera
  4. Kul! Kadettserien är så ovanlig, jag hade aldrig sett annat än kopparna innan jag fick smygtitta på dina presenter hos Herr Movarp. :)

    SvaraRadera
  5. Trillvippa: Då vet du i vilket fantastiskt fint skick de är i! Gissa om jag blev glad??!:D

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!