Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 12 augusti 2011

Fyndrapport från Ed.

Igår var jag, som sagt, på en loppis där jag aldrig varit förr. Sånt är alltid kul! Speciellt när det är ett snyggt ställe med ordning och reda..., och bra priser!
En ny kaffeburk och tre fina glas till min samling med saftglas. Glasen kostade tre kronor styck och burken gick på en femma.
 Jag hittade en jättevacker Bavaria-tillbringare som såg en smula sunkig ut i affären men som efter en omgång i diskmaskinen blev fräsch och fin. Pris: 8kr. Små fina svarta bestick för en krona styck.
 Dessutom hittade jag en superfin vintageklänning i bomull för 15kr. Döm om min glädje och förvåning när den satt som en smäck på den retro-tokiga mammakroppen:)
 När jag betalat allt i kassan (=45kr) fick jag syn på en hög med ramar som stod lite vid sidan av. Jag fick tag på denna fina gamla ram och frågade, lite bävande, vad de ville ha för den. Har letat såna här tidigare och de brukar vara dyyyyyyra..., men 35 kronor kunde jag inte pruta på! ;)
 Med bagaget fullt av pryttlar for jag nöjd ifrån Ed. När jag for genom Stigen såg jag en loppisskylt ute vid vägen och svängde in. Här hittade jag två lampor utan kontakt, vilket jag kunde stå ut med då de bara skulle ha en femma styck för dem.
(Hmmm, vad bilden hamnade dumt... Jaja.., ni får stå ut!;))
 Väl hemma bytte jag bara ut de gamla lampskärmarna i burspråket på dessa.
Voilá!
 En perfekt dag med fina människor avslutades med en nästintill perfekt kväll i skogen tillsammans med mannen min och mina två yngsta.
 Att den bara var nästintill perfekt berodde på att någon annan redan hade rensat våra ställen på svamp, men vi fick ändå en go kväll tillsammans.
Om ni har lust så klicka gärna på facebook-länken som jag lagt in till höger här på bloggen. Då kan ni följa mina loppisäventyr och pysselprojekt även på fejjan!:D

8 kommentarer:

  1. Men vilka fynd du gjort, grattis !
    Sanslöst billigt för så snygga och populära grejer.Smart att byta skärmarna som du gjorde.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag skulle vilja ha den blommiga kannan!

    SvaraRadera
  3. Underbara kanna, den är jag riktigt kär i vid första ögonkastet:) Och vilken klänning, du var superfin i den!!!

    SvaraRadera
  4. Christin: Tack! Jag blev toknöjd! Och varianten med skärmarna har jag gjort förr. Maken är INTE förtjust i att dra ny el i gamla grejor;) Ann-Charlotte: Den är helt lovely!!! Du har inte lite Tim-porslin att byta med);))) Re-Dizain: tack:) Jag är inte bortskämd med att vintagekläder passar mig så klänningen blev jag ruggigt nöjd med:D

    SvaraRadera
  5. Det kallar jag för fynd ....och fina fynd har du gjort ...som vanligt :))

    Ha en riktigt bra dag go´a Helena tillsammans med din go´a familj :))
    Varma kramar :))

    SvaraRadera
  6. Tilbringaren är såå fin. Påminner om Villery& Boch Acapulco serie.

    SvaraRadera
  7. Ååh, den kannan skulle jag också vilja äga! Och det är ju extra kul när den är så billig också.

    SvaraRadera
  8. Berith: Tack så mycket! Det var en fantastisk loppis!:D
    Gila: TACK för namnet! Jag har en V&B-platta men kunde inte komma på vad det hette. Dekoren på tillbringaren påminner mycket om Acapulco.
    Tyg och otyg: Den är underbar!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!