Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 10 augusti 2011

Hysteriloppis i semestertid


Idag for jag, mina tre söner och Storsonens sambo till Erikshjälpen i Vänersborg. Det var total hysteri inne på Erikshjälpen. Och det är klart; när det är semestertider och halvtrist väder så är det väl inte så konstigt.
 Min yngste Retroprins lät sig inte bekomma. Han fiskade tag i brickan som jag fått tag i, lekte kypare och gick glatt runt och serverade alla fyndande människor osynlig mat!!!!

Hmmm.... Hans mamma tyckte han var lite småpinsam, något som inte bekom honom det  minsta!
Mina egna inköp då?
Jodå, lite blev det trots trängseln:
Två likadana örngott för en tia styck. Vad kan passa bättre till retroprinsarnas sängar än dessa?
Sedan kunde jag kompettera min samling saftglas med ytterligare fem godingar. Fyra med citron/lime-dekor och ett med båtar. Pris 4kr/st.
Jag hittade en bricka som jag förärade sonen och hans sambo. Själva hittade de en vas som också passade fint till färgskalan hemma hos dem.
Tja..., det var faktiskt allt jag kom hem med idag!
Men jag har faktiskt en bild till att visa er.
Mina båda yngsta killar ÄLSKAR loppis och denna fina limefärgade resesymaskin hittade min nioåring under vår semester i Dalarna. Femtio kronor fick han ge! Och den fungerar!! Inte illa va?
 
Imorgon ska jag hem till min vän och bloggarkollega Jeanette. Hon har lovat guida mig och mina två yngsta till Returen i Ed -en ny loppis för mig, så det ser jag fram emot. Jag återkommer med rapport därifrån!:)

6 kommentarer:

  1. Det är så kul med nya loppisar ibland:)

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med loppisälskande barn, mina är snart små antikexperter:) -mamma kom här är gefle kan min son utbrista när vi är på loppis, de har även börjat samla, den ene på grodor den andra på hundar och själv är jag väldigt nöjd så länge de tycker det är roligt att följa med:) Vad spännande med ett nytt ställe att besöka!

    SvaraRadera
  3. då var du på samma ställe som inna i går. hon är kollega till mig i mellerud.
    kram och en miljon välkommen till ed!

    SvaraRadera
  4. Kul att du kan engagera hela familjen i loppandet! :) Den lilla symaskinen var riktigt läcker.

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag halkade in här - vilken fin blogg! Härliga fynd du gjorde! Hälsningar från en annan loppis- och vintagetokig tjej! :)

    SvaraRadera
  6. Re-Dizain; Ja. Och denna loppisen var riktigt rolig!:D
    Ellan; Jo, jag har präglat dem rätt rejält tror jag. Kul att det finns fler loppistokiga kidz.
    :D
    Jeanette: STORT tack för idag!!:) Inna tyckte väl också att det var too much kantänka?
    Trillvippa; Ja det är roligt!:D Det bästa med symaskinen är att den dessutom verkligen funkar!
    Ewa; Du är varmt välkommen! Det är härligt att vi är en hög loppistokor/ar här ute i cyberrymden!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!