Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 15 augusti 2011

Less is more.... NOT!!!

Tråkiga, regniga, underbara vardag.
Och regn innebär att mor i huset hinner med en del inomhusfix!
 Putsade rent mina köksfönster från sommarens skörd av flugskit och smutsiga barnanävar. Bytte gardiner till mina fina pärongardiner. Och provställde mitt häftiga, nyinköpta skåp på köksbänken.
Det trivdes rätt bra där, så det får nog bli kvar så ett tag!
Less is more..... NOT!!!!! :D
 Jag är föräldraledig med min yngste som börjat inskolning på fritids nu. Imorse vaknade vi upp till en regnig värld..., minst sagt. Efter förmiddagens besök på fritids gasade vi hem. Jag ringde väninnan och bjöd över på en kopp java. Kaffe, prat, mer kaffe och så lite handarbete in emellan. Jag virkar. Hon broderar. Avslappnande och alldeles, alldeles perfekt en regnig dag!
  De fina barngardinerna som jag hittade på loppis i helgen är strukna och sitter nu uppe i Lillemans rum.
 Den yngsta Retroprinsens fina pysselhylla.... Tygtavlorna har ett par år på nacken nu. IKEA-tyg över fuuuula Rusta-canvas köpta för 10kr/st. Dinosaurieboken är inköpt på Antikvariat X i Vänersborg. Bleckmuggarna är loppisfynd.

11 kommentarer:

  1. Malin Andersson15 augusti 2011 18:41

    Så duktig du har varit idag. Ibland kan det vara skönt med regn för då kan man göra lite inne. Skåpet passar jätte bra på köksbänken. Gardinerna du har hängt upp i både pågens rum och i köket är fina. Mysigt att fika med en god vän och höra regnet utanför.

    SvaraRadera
  2. Tack Malin... Så duktig vet jag inte om jag är. Borde ta såväl golv som tvättstuga ett rejält tag, men väljer att piffa fönster. Såååå mycket roligare!

    SvaraRadera
  3. Fin våg du har. En sån skulle jag gärna hitta på loppis.

    SvaraRadera
  4. Tack! Det är en Ticka-våg. Har haft den undanstoppad ett tag men nu fick den komma fram litegrann igen!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig! Pysselväder nu och skönt att vara hemma och göra fint inför hösten. Och Less is more --> NOT! :)
    Skåpet blev perfekt i hörnet och gardinen i dit pojkes rum är supercool!

    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Sussie!! Maken var skeptisk till skåpets placering först men nu gillar han läget tror jag...

    SvaraRadera
  7. Hihi vad jag gillar ditt kök och pärongardinerna och...ja allt :) Precis tvärtemot hur jag har det men jag tror jag skulle trivas bättre i ditt kök ändå. Ser framför mig hur ni sitter och dricker kaffe och pysslar lite. Mysigt :) Ha det gott fina du! (turkos är fint ;)
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise; Tackar! Kaffe och pyssel är livskvalitét!:D

    SvaraRadera
  9. Det låter som en perfekt dag tycker jag!

    SvaraRadera
  10. härliga färger och vilken ordning:)

    SvaraRadera
  11. Evasleva: Loppislördagar blir ofta perfekta!;)
    Re-Dizain: Härliga färger och högst temporär ordning!;)))))

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!