Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 19 augusti 2011

Jag har fått retropresenter!!

Igår blev det återigen en liten tur till dalslandsmetropolen Ed där härliga Jeanette bor. Vi inledde mitt och barnens besök med en tur till Returen i Ed, där jag gjorde såna kanonfina fynd förra gången som jag var där.
 Igår åkte jag därifrån tomhänt men en rolig incident därinne var att vi sprang ihop med herr och fru Ljunggren som har bloggen Retroprylar. 
Jeanette är i full gång och inreder sin nya lya. En hög med tyger låg ihopvikta bredvid en soffa och jag kunde inte låta bli att fota:
Mumma!
En söt trälåda med diverse pryttlar stod bredvid tvn:
 Jag tycker gamla lådor är så vackra!
Jag fick även lite presenter...
Och vilka presenter sen!
Kolla duken!!!!
 Den är rund, gigantisk och fullkomligt underbar! Så "mig"!!!
Jag fick även en vacker Åseda ljuslykta och en kul bok som kommer att bli trevlig kvällslektyr nu när det mörknar alltmer om kvällarna.
 Jeanette gav mig även en kjol med härligt mönster. Så som ni förstår, med goa kompisar så BEHÖVER man inte göra egna fynd... Egentligen....;)
 En lång och härlig dag i Ed bidde det för mina Retroprinsar och mig. Loppis, lunch och fika. Bus högt och lågt för fyra rejviga barn...., och en massa gôtt, tillbakalutat mammaprat för Jeanette och mig.
 Och vet ni.... Vissa dagar är bara fullpumpade av positiv energi. Och i den andan kom jag hem igår kväll. Mitt i kaos med elgubbar som irrade fram och tillbaka i vårt tv-rum (vi har nyligen fått inkopplat bredband som verkligen inte fungerar som det ska.....) gav jag mig till att möblera om. Imorse satt jag således och vaknade till i ett grönspejsat tv-rum.
 Och även om teknikpryttlar verkligen är fula, så kan man ju anstränga sig och försöka retroblinga det lite runtomkring....
Ha en go dag ni alla out there! Själv ska jag ut och shoppa skolpryttlar till tre barn. Inte superkul men ack så nödvändigt!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig Loppis skylt, givetvis allt det andra också.

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder fra retroparadiset:) Man må retrofisere kjedelige møbler;)
    God helg til deg og dine fra Trine:)

    SvaraRadera
  3. wow! vilket jäkla inlägg du gjort.
    so helenish ♥
    vilken fart och fläkt och med härlig schwung. fiiint reportage hemma hos mig - tack!
    och tusen tack för en energidag igår. skitkul.
    jag trivs med dig så du bara vet inte. jag vågar vara MIG :)
    storaste kramen & ruuumpa.... ♥

    SvaraRadera
  4. Den duken blir man glad av och det ser härligt ut att sitta där med fötterna på bordet :)

    SvaraRadera
  5. Kul inlägg och vackra saker! Ja, skolsaker till de små barnen är viktiga grejer;)

    SvaraRadera
  6. Underbara fynd och fina presenter :))

    Ha en bra dag go´a Helena , varma kramar <3 :)

    SvaraRadera
  7. Randiga Tråden; Jo, jag tyckte att den skylten förtjänade en alldeles egen bild.
    Gult Hus i Svingen; Retroparadis vet jag inte.., men jo, retro är det så att det förslår;))))
    Jeanette; Haha... Du har svårt att släppa min käre sons uttryck?!;)) I övrigt... Dito!;)
    Lyckliga Praliner; Visst blir man glad av fina mönster? Och färger... Mumma!
    Cinna; Tack!:D
    Berith; Tack och en go dag till dig också!:)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!