Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 31 augusti 2011

Lunchloppan

Jag har gjort terminens första dag på högskolan i Trollhättan idag. Den stora behållningen på rasten är att man kan pipa över till Myrorna. Jag fick till en lunchdejt med svärdottern som läser på samma skola, och tillsammans "gjorde" vi Myrorna.
Jag hittad två långa, breda barngardinlängder. Färgerna var lite blekta men visst är tyget charmigt?
 NK-designgrupp ligger tydligen bakom. Har letat runt lite men kan inte hitta mer fakta om tyget.
 Nästa tyg är väl ganska välkänt? Design Birgitta Hahn, 10-gruppen. Jag har redan två breda gardinlängder i detta men kunde inte låta bli att köpa när jag hittade två till -i absolut nyskick.
 Efter skolan blev det en tur till sonen i Vänersborg..., och som av en händelse så råkar ju Erikshjälpen där vara öppen på onsdageftermiddagarna..... Lite småfynd blev det även här. En femma styck för alla dessa prylarna. De orange-rosa kopparna blev helt klart mina favoriter. Och den orangea "kake-pecken" (ett MYCKET dalsländskt uttryck misstänker jag.....) blev jag också väldigt glad över. Jag bakar ju mycket så den kommer nog väl till pass.
 Sedan hittade jag en snygg paradhandduk som genast fick en given plats i köket.
Jag är nöjd med dagens fyndande. Men trött efter att ha suttit på rumpan och lyssnat på  föreläsare en hel dag. Imorgon är det jobb igen.., och vem vet? Kanske blir det en liten loppistur på rasten även då? ;)

4 kommentarer:

  1. muggarna! jag dööör...
    och de lila bena där på slutet....
    kram till sköna helena♥

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, kopparna hade följt med mig hem också...så läckra. Lycka till med studierna!

    SvaraRadera
  3. Coola muggar! Paradhandduken var ju ett superfynd. Så himla snygg!

    SvaraRadera
  4. Jeanette: Visst är de "bli-glad-muggar"? Kram tebax.
    Cinna: Tack! Jag kör halvtid och ska ta min kandidatexamen nu i höst. Blir nog bra hoppas jag.
    Sussie: Tack! Paradhandduken hänger framför mitt fula och dessvärre (än så länge)dörrlösa sopskåp. Det blev MYCKET snyggare så!:)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!