Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 29 augusti 2011

Smart förvaring?

Ledig måndag. Den sista spillrande lediga dagen efter sammanlag sex veckors sommarledighet. Det är svårt att klaga då.... ;) Min lille Retroprins är ledig från förskolan på måndagar. Vi passade på att softa i tv-soffan. Prinsen med Nickelodeon och mamman med att fixa månadens räkningar....  Tant A kom på förmiddagsbesök och jag gjorde mig till och bakade till kaffet.
Saftkalas för prinsen.....
 ...och kaffe i nyaste UE-kopparna för mig och väninnan. Ljummen äpplekaka till det satt inte fel.
 Vissa pillade ur äpplena men åt med liv och lust av kakan i övrigt.
 Jag skrev om min IKEA-antipati häromdagen. Om hur störd jag blir på alla smarta, matchande förvaringslösningar. Men så kom jag på att vi faktiskt själva mecklat till en tämligen smart och platsbesparande förvaringslösning för alla våra dvd-filmer:
Framifrån ser det nästan ut som två gobelängpaneler bredvid varandra....
 Men kollar man från sidan ser man att det faktiskt ryms en himla massa filmer bakom "panelerna"....
 En närmare titt från andra hållet....
 Ni som har följt mig ett tag har sett detta förut..., men ni får stå ut med att jag upprepar mig ibland.
Idag har jag tvättat kläder, golv och rensat ur ännu mer pryttlar som ska gå till second hand. Sista dagen i "frihet" har utnyttjats till max. Därför var det enormt skönt att få slänga upp de trötta fötterna på soffbordet nu ikväll....
 
 Man kanske borde bli katt i nästa liv?

4 kommentarer:

  1. Men du, vilken snygg och smart förvaring du fixat! Mycket bra :) Tror mitt runda bord är precis likt det du har, med den gröna duken på. Men mitt är förstört på bordskivan, vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Nu har jag en stor duk på det med det ser tråkigt ut. Tråkig duk kanske :))

    Kakan ser väldigt smarrig ut och dina tånaglar är ju coolt svarta ;))
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg med charmiga bilder, som alltid hos dig! Äppelkakan såg ruskigt smaskig ut och de fina kopparna kommer från Karlskrona Porslinsfabrik (som köptes upp av Upsala.Ekeby), jag har tallrikar med samma mönster. :)

    SvaraRadera
  3. Din dvd-förvaring är riktigt smart o snygg dessutom. Det finns inget fulare än filmer o spel som ligger framme o dräller.

    SvaraRadera
  4. Lyckliga Praliner: Coolt svarta vore nåt..., men jag är alldeles för mesig. Mörkröda är de!;) Ytan på mitt bord är också ful. Testa att byta duk vettja!:)
    Trillvippa: Tack! Den var smaskig! Är det stora tallrikar du har?
    Ann-Charlotte: Tackar! Vi är riktigt nöjda med den. Tyvärr är det inte riktigt tillräckligt, vi behöver mer förvaring.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!