Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 24 augusti 2011

Spontanloppis och ett Stig Lindberg-inköp som inte gjordes.

Idag fyller min lilla "svärdotter" 20 år! Tänk att så unga svärmödrar som jag kan ha så gamla svärdöttrar!!!! *hosthost*
Jag, tonårsprinsessan, min yngste Retroprins och väninnan A överraskningsfirade henne på förmiddagen. Efteråt for vi på spontanloppis. Vänersborgs kommunloppis åkte vi till. Har varit där ett par gånger tidigare men jag är långt ifrån nån stammis där. Jag hittade två örngott för en femma styck. Detta var riktigt läckert!
 .....andra sidan var minst lika fin. Skillingaryd står det på skylten framför kyrkan.
 Det andra örngottet var blommigt på ena sidan, randigt på andra...
 Även Retroprinsen fyndade..... Coola brillor!

 Väninnan A hittade ett hörnskåp för 375kr som hon kunde tänka sig. Dessvärre åkte vi inte Volvokombin idag....
 Tjo och tjim och highlife! Vi hörs när vi är ute och loppar oss! :) Den fina barnvagnen var en gammal briovagn, men som synes så har min yngste växt förbi det stadiet sedan länge.
 Nästa bild får jag be om ursäkt för. Så suddig... Har inte riktigt kommit förbi känslan av att det är lite halvpinsamt att ta kort ute på loppisar och försöker göra det i farten, lite diskret... Man vill ju inte att någon ska få för sig att man är nördig..., eller nåt.... Hehe.... Trots bildkvalitéten så ser ni att detta är en riktig läckerbit. "Radion funkar men grammofonen behöver lite kärlek" stod det på lappen... Hmmm... Var det 450kr den kostade tro?
 Nästa pryl jag inte köpte var denna fina. Stig Lindbergs Silur, Gustavsberg.
 Tyvärr så hade de koll på herr Lindbergs alster och hur mycket man kan ta för dem...:(
Vi hann även svänga in på Vänersborgs antikvariat.
 Ett ställe som definitivt är värt ett besök om man har vägarna förbi.
Även om reklamskylten känns en smula.... hotfull?
Jag hade lätt kunnat handla en massa här, men de inköpen får bero tills lönen kommer.

3 kommentarer:

  1. Detta underbara skillingaryd tyget är designat av A-M Netterdag, tillverkades av Almedahls på uppdrag av Ikea..Själv har jag märkt också att många loppisar har blivit välmedvetna på vad dom kan ta betalt för vissa prylar

    SvaraRadera
  2. 700 kr!!!
    en hel veckas mat...
    ibland får man betala olika på samma ställe beroende på vem som sitter i kassan ;)
    sååå skönt att 7:an blir kvar. vaaad jag lääängtar dit. kanske jag tar bussen nån dag bara för att just besöka denna ljuvliga pärla.
    kram och tack för bloggtipset leo. helt makalöst skrivande - jag är såld.
    och hans fd kollega... oh la la...

    ha det underbara sköna helena :)

    SvaraRadera
  3. Re-Dizain: Tack! Alltid kul att få reda på lite mer om sina fynd:) Jeanette: Mja, det var väl häftigt! Kul att du gillade mitt bloggtips;) kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!