Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 16 augusti 2011

Svärdotterns retrogåva


I lördags var vi hemma hos Storsonen och hans fina sambo. Go tös det där....., som greppat sin retrotokiga svärmors smak fullständigt:
Det ingick väl inte i min plan att få presenter när vi for på kalas. MEN vad glad jag blev! Burken är "made in Finland" och det står "Plastex" i botten på den. Har aldrig stött på den varianten tidigare. Men visst är den snygg?
Mannen min kom hem med en massa svamp innan helgen.
Mastodontanabolavarianten...
 Jag bestämde mig för att svänga ihop en omelett. Något jag bara brukar göra till jul i vanliga fall.
 Svampen stektes.....
 ....medan omeletten svällde och fick färg inne i ugnen.
 Mmmmm..... Jag skulle LÄTT kunna vänja mig vid en sån kvällsmat!
 Idag ska jag ägna mig åt DET HÄR:
Men allra först ska jag och Retroprinsarna bege oss iväg mot inskolningen på Fritids. Och har jag tur så kan jag smita iväg en liten stund på loppis också.....

7 kommentarer:

  1. hej!
    Jodå, plastex burkar är en ganska vanlig syn här på loppisarna i Finland. Just det här mönstret finns också i brunt och mej veterligen i 3 olika storlekar. jag kan skriva ett inlägg om detta på min blogg så får du se alla storlekar :)

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig burk! Den omeletten skulle jag också kunna vänja mig vid! ;o)

    SvaraRadera
  3. Heldig du er som har en så snill svigerdatter, den boksen er jammen fin:)
    deilig omelett:)

    klem fra Trine:)

    SvaraRadera
  4. Mia J: Då ska jag hoppa in till dig och kolla!:)
    Marie: Eller hur?;) Hon har koll min svärdotter<3
    Gult hus i Svingen: Ja är jätteglad för min fina svärdotter. Burken är underbar och omeletten var kanongod!:D

    SvaraRadera
  5. En liten RETRO-hälsning från mig.

    SvaraRadera
  6. Vilken go svärdotter du har. Måste ju vara som att få bonusbarn.

    SvaraRadera
  7. Basilica: Retrovinkar tillbaka ;)
    Ann-Charlotte: Ja, hon är underbar! <3

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!