Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 18 september 2011

Bloggstopp!!!?

Ujujujujuj..... Vilket uppehåll det blev!
Helt oförhappandes och oplanerat.
Skulle föra över bilder till ett nytt inlägg häromdagen.... OCH DET GICK INTE!!!!!?
Hade överskridit gränser för hur mycket bilder jag får lov att ha på bloggen.
Shit!!!!
Men nu har jag sökt -och fått- support från kompisar i retrobloggsnätverket på fejjan.
Och som ni ser... Jag är på´t igen!:)
Hösten är här.
Och med den mina sköna, dunkla mornar med stearinljus och knastrande vedspis.
Ebb i kassan denna månaden har gjort att loppisfyndandet hamnat på absolut minimum. Istället har fokus legat på att röja ur linneskåp och garderober. Och jag är så knäpp att jag märker att det är gardiner och påslakan som jag köpt nya på 90 och 00-talet som röjs ur. Loppisfyndad textil från 60 och 70-talet håller en mycket högre kvalitét och är så mycket finare än sånt som är tillverkat senare. Och kanske kan det jag ratat och sorterat ur bli ett fynd för någon annan?
Lite fynd blev det i veckan iallafall.
En påse virkgarn för 15kr. Bakelitbestick för en krona styck. Fint jordgubbsglas för en femma.
Och så lite textil..... Givetvis!:)
Ett stort blommigt tygstycke för en femma och påslakan med tillhörande örngott för tretton kronor.
Små, billiga bli glad-fynd!

7 kommentarer:

  1. Att du inte reggar en egen domän och kör en WP-blogg. Det kostar inte många kronor och du får bra med utrymme. Jag kan hjälpa dig att komma igång! :)
    /Kicki

    SvaraRadera
  2. såna mornar är oxå mina mornar :)
    det är sååå mysigt att stiga upp först i familjen, dricka kaffe, blogga och trivas.
    kram på dig och en trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  3. Hur vet man hur mycket utrymme man har??

    SvaraRadera
  4. Va? Men vad gör man då? Blir nästan rädd ju.

    SvaraRadera
  5. Kicki: Har klurat på det men jag tror att det blir lite överkurs för mig;)
    Jeanette: Vi är ju lite lika på det sättet du och jag... :)
    Maria: Längst ner i popup-fönstret som kommer upp när du laddar upp dina bilder i blogspot står det hur många % av utrymmet du utnyttjar.
    Lyckliga P: Grabbarna i nätverket sa att jag kunde starta ett Flickr-konto och länka bilderna därifrån. Jag har exporterat en gammal blogg som låg på samma konto som denna nu och på så sätt frigjort mer utrymme.

    SvaraRadera
  6. Ser såååå mysigt ut i ditt kök!

    SvaraRadera
  7. Verkligen hemtrevligt kök! Och när man har en skral kassa är det guld att man kan fynda så mycket fint på loppis för småpengar. :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!