Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 11 september 2011

Husligheter 2

Jag har inte loppat mig på ett bra tag -vilket märks här på bloggen. Fokus har istället legat på att rensa ur i garderober och linneskåp. Sammanlagt 9 stora papperskassar har gått till second hand!
Annars så bakas och syltas det här i det retro-tokiga hemmet.
Min loppade "kake-peck" har invigts och funkade alldeles utmärkt.
 Nybakat bröd och äppelmos på gång.... Jag fick en hel säck "mosäpplen" av mor och far.... Moset ska tillagas så som mormor gjorde det. Ingen assistent här inte!!
 MYCKET äpplen blir LIIIITE mos....
 Trista "tigerbananer" så här i september.....
 ....gör sig mycket bättre i smarrig banankaka.

Igår var vi på Småstjärnorna i Brålanda. Min nioåring och hans två kompisar var med. Och kom på en mycket hedrande andraplats!!!!
Idag vaknade vi till åskmuller.
Jag tror jag ska göra som katten.
Har redan börjat med kaffe och skorpa framför tvn.
Elfte september står på tv-agendan. 
Det blir nog en eftertänksam dag idag tror jag.

6 kommentarer:

  1. Åh vilken söt kisse! Liknar min lilla Sezza. Och så gillar jag tyget på kudden som är bakom kissen, i lila/rosa/brunt. Har du mer av det så får du gärna säga till om du är intresserad av att byta lite tyg.. :)

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. O precis en sån katt hade vi , Myrran , som blev 16 år. Hon var som en av oss. Härligt bröd, får nog baka till veckan om det blir regn igen. 11 sept 2001 glömmer jag aldrig enär vär son anlänt till NY den 9 sept och vi inte visste var han var när det smällde. Som tur var kunde han maila till en syster och meddela att han var utom fara, men hans 6 månader blev bara tre då han fick flera stresssjukdomar så han måste åka hem. På julafton kl 10 kunde vi hämta honom vid tåget i Östersund. Eva S

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är, nu förstår jag varför du inte bloggat på ett tag!

    SvaraRadera
  4. Om jag hinner ska jag också baka bröd i eftermiddag. och bullar behöve också...

    SvaraRadera
  5. men vad du är på!!!
    jag behöver trots nyflytt också städa ur lite. i källaren var det ju modell hiva in och sedan koncentrera sig på boendet.
    men nu när man kollar upp inför vintern så blir det ju genomgång av garderober.
    och jag får inspiration av dig ♥
    kram i katia-time.

    SvaraRadera
  6. hej kakepecksladyn!
    du har fått en award av mig ♥
    kika in på mitt senaste inlägg och häng på :)
    kram och höstmys//

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!