Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 21 september 2011

Påslakan och en halshuggen tant!

Å vad jag tycker om Favvoloppisen bredvid jobbet. Fina C som jobbar där börjar få järnkoll på vad jag gillar. Häromdagen skickade hon mig ett meddelande om att de fått in något som nog kunde vara i min smak.
Och jodå! Hon hade så rätt! Två fina påslakan kunde jag trava därifrån med igår.
Kolla mönstret!!!

30kr för båda! *lycka*
Jag hittade dessutom en liten mugg med en halshuggen(?) tant......
Halshuggen eller ej.... Muggen var söt och för tre pix fick den åka med i påsen.
Idag öser regnet ner, vilket passar mig utmärkt. Uppsatsskrivning står på schemat. Hela dagen! Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Nu blir jag så nyfiken och har missat, vad är det du läser på högskolan? Farligt med ett Myrorna bredvid! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. lyckost! jag kommer inte iväg. är sååå tung i gumpen...
    kram//

    SvaraRadera
  3. Ser att du har detta påslakan både i grönt och brunt...kan du tänka dig att byta bort ett påslakan av vardera färg...jag har en massa retrotyger att byta med... mirrezz@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Visst är den underbar! Muggen tillhör en frukostserie som innehåller en djupskål som huvud och en tallrik där fötterna sticker fram. Min mamma dukade alltid födelsedags frukosten med just den till mig. Mina två syskon hade egna, en pojke och en flicka som cyklar. Flickan har tallriken som hatt i stället. Idag 28 år gammal är fortfarande min mugg med tillbehör obligatorisk på frukostbordet.

    SvaraRadera
  5. Blev inspirerad av att hitta "min" mugg här så jag fotade den och skrev ett litet inlägg på in blogg.
    Skickar bildlänken här: http://gestaltningstanten.blogg.se/images/2011/img_1512_175112438.jpg

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!