Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 24 oktober 2011

Min retrodukning

Fru Ljunggren som är en av bloggarna på Retroprylar utmanade oss retrobloggare på fb-forumet The Retroblog Network. Temat är "Min retrodukning"..., vilket inte blir så svårt när man som jag ALLTID retrodukar!:)
En favorit härhemma är dessa tallrikar. Dorothy heter dekoren, design Helmer Ringström. Vi äter med bakelitbestick och glasen är från Vereco. En riktig höjdare för barnfamiljer. Vi har inte lyckats krossa ett enda av dessa glas än!!
 Idag blev det en gryta av fläskytterfilé, en blandning av jasmin och råris plus lite grönsallad.
 Smarrigt värre....
Men... Icke att förglömma.... Kaffe på maten och så en smarrig sockerkaksbit till det!

8 kommentarer:

  1. roligt med en retrodukning med mat och allt! Såg jättegott ut. Gillar dina dukar, speciellt den gröna med hjärtan på.

    SvaraRadera
  2. En sådan löpare har jag!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Åh den där duken !! så snygg! Jag hade en som var trasig för och sydde sminkväskor av.

    SvaraRadera
  4. Men mums så gott. Maten ser god ut där på bordet med den blommiga duken!! :)

    Önskar dig en ny fin vecka!
    Ann-Louis

    SvaraRadera
  5. Åh duken du har vid din kaffemugg fick mej att få en nostalgi tripp. Hade den när jag var barn. Så fin!!! Gillar din dukning och de fräcka gröna glasen! :-)

    SvaraRadera
  6. man kanske borde skaffa vereco glas, för inte är det så roligt att alltid låta barnen dricka i plastglas...

    SvaraRadera
  7. så fint vackra helena!
    god helg ♥

    SvaraRadera
  8. För det första ser det supergott ut! För det andra var det jättefint dukat! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!