Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 22 november 2011

Fynd i advent

Det blir mycket tid vid datorn men lite tid med bloggen just nu. Jag befinner mig (förhoppningsvis) i slutfasen av arbetet med min c-uppsats. Det är inte många lediga dagar som går utan att jag grejar med den kan jag avslöja. Lite loppis har jag dock hunnit med. Advent och juletid är den bästa loppistiden ju!
Den här lilla tomten fick, trots att han var sliten, följa med hem i förra veckan. Tyget under är ett av två jätteörngott som också fyndades under veckan som gick!
Och kolla UllaS-duken!!! Ni som följer mig på facebook har redan sett dessa inköp men jag måste ju visa upp dem här också!
Lite mer ögongodis.... Det orangea tyget undertill är tre fantastiska örngott. Två grytlappar á la jul har det också blivit...
Sen.... En helt underbar svamp-lampa! Jag köpte den med tanke på min sexåring men jag får till min skam erkänna att den hamnade i köket där även mor i huset kan njuta av den....
Jag har adventsfixat en del härhemma. Nästan alla fönster är klara och jag går emot alla traditioner och tänder grannlåten långt innan man "får"....
Idag var jag inne på favvoloppisen bredvid jobbet och hittade en hel hög med vackra, gamla glaspumlor till julgranen. Hur det ska gå ihop med mina vilda katter vet jag inte.....

15 kommentarer:

  1. Den där tomtenissen tyckte jag om, påminde om dem jag köpte i sommras. Örngottena var också härligt färglada : = ). Ha det GOTT och hoppas vi hinner synas innan jul, det går attans fort : )).

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med jul och advent?! Själv slits jag mellan tradition och att tjuvstarta lite... Charmig tomte hittade hem till dig så ock lampan!

    SvaraRadera
  3. Att kombinera fina, gamla julsaker och vilda katter är svårare än man kan tro. Ett år höll mina katter på att åka med ner som en ingrediens i köttbullesmeten när de slagit sönder min finaste gamla tomtekruka jag fått efter min mormor! SÅ arg var jag.

    SvaraRadera
  4. Lycka till med uppsatsen!

    SvaraRadera
  5. Åhh den där svamplampan var ju helt underbar!

    SvaraRadera
  6. Åh UllaS-duken - vilka färger! Och det är alltid lika mysigt med jul! Har inte hunnit hämta upp mitt julpynt ur källaren än men längtar efter att ställa fram alla ljusstakar...

    SvaraRadera
  7. va kul att du skrev pumlor!! Hade aldrig hört det ordet förut innan min kompis från Boden berättade om julgranspumlorna. Trodde det var ett norrländskt ord, men så är det inte alltså?

    SvaraRadera
  8. Härligt att vara ute i god tid och hinna mysa länge.Fina fynd men svamplampan var något alldeles extra !

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken lampa!
    Vill också ha :)

    SvaraRadera
  10. Åhh vilka underbara fynd du gjort!! <3

    Jag har lite julklapps ideer, kan inte du maila mig din hemadress utifall jag får tid att sätta planerna i verk.. ;) hihi..har inte hittat min gamla adress lista till alla goa bloggare sen flytten..
    suzanaalexsson@hotmail.com

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  11. Men gud så fin lampa, snälla berätta vart du köpt den?

    Marina

    SvaraRadera
  12. SV: Mmm jag blir tokglad varje gång jag kommer ut i köket nu..undrar hur jag skall kunna städa undan den efter jul.. ;) hihi..

    Hoppas din adress dimper ner i min mailbox snart.. ;)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  13. En så´n trevlig blogg du har :)
    Många "aha" upplevelser :)
    Hit kommer jag säkert tillbaka till....
    Ha en trevlig kväll.... Britt Inger

    SvaraRadera
  14. najs lampa :) fick en sån av en kompis för 6år sen och den lyser så fint på mitt arbetsbord ;)

    SvaraRadera
  15. Riktigt grymt fin lampa! Den hade jag gärna velat ha trots mina 38 år. ;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!