Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 9 november 2011

Julen är (snart) här!

I helgen var vi lyxigt, syndigt barnlediga. Och "synd" för två barnlediga fyrabarnsföräldrar innebär MAT och egentid framför tvn!
Lax. Kall limesås. Ugnsrostade grönsaker. Marinerad kronärtskocka. Sallad. Och så en iskall cider till det. Allt serverat på finaste Ylva-tallriken som fyndades på loppis häromveckan
 Jag är mitt inne i hysteriskt uppsatsskrivande just nu. Deadline ligger i vecka 51 och just nu känns det vääääldigt långt tills jag ser ljuset i tunneln.
Men jag hinner med lite roligheter mellan varven. Min scrappande vän T skänkte mig en hel hög med fina papper häromveckan. Och jag har fått tummen ur och "altrat" min första låda/ask:

 Spetsen under texten är såklart loppisfyndad!;)
Till min glädje börjar loppisarna fyllas så smått med diverse tomtar. Denna gamla fina fick jag ge 30kr för på Smyrnaloppisen i Brålanda.
 Mellan barnens värmeljushållare i gips har det smugit sig upp lite fler tomtar... Det är ju nästan ingen idé att plocka ner dem.... ;) Den lilla servett/kaffefilterhållaren längst ner till höger köpte jag på loppis igår kväll. 15kr fick jag ge för den.
 Jag har dessutom hittat en bit gammal vaxduk som väcker barndomsminnena till liv. Den ska få ligga under katternas matplats under jul. Den lilla, fina tomtelöparen är egentligen en gardin. Jag fick ge 3kr/st för vaxduken och gardinen.
Salt och pepparkaren är en gåva från min dotter. Himla roligt när barnen anstränger sig för att leta upp loppisfynd till mig. Givetvis ska dessa användas flitigt härhemma!
Jag ber om ursäkt för mitt sporadiska bloggande. Livet tar tid liksom. Om ni liksom jag, brukar vara ute och cruisa på facebook, kan ni trycka på min "Gilla-knapp" uppe till höger i bloggen. På min fb-sida lägger jag ut lite kring mina vardagsäventyrligheter och även när jag uppdaterat bloggen.

5 kommentarer:

  1. Mums vad ni åt gott! :) Den bruna duken längst ner har vi i stort sett en exakt likadan hemma i mitt barndomshem. Den används fortfarande varje jul. Lycka till med uppsatsskrivandet!!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Fina julsaker du hittat! Tycker julen innebär en guldgruva av gamla retrosaker på loppis. Blir sugen att ta en sväng och se om något plockats fram än.

    SvaraRadera
  3. Vilken middag ni ordnade, ser riktigt smaskigt ut! Och jag blir också lika glad när jag ser att det börjar komma julpynt på loppisarna, underbart!

    SvaraRadera
  4. Härliga loppisfynd! Och maten ser supergod ut.
    Gillar krukan i fönstret och tallriken med maten på.
    Ha en mysig första advent!

    SvaraRadera
  5. De där staplade plåtburkarna som är på nedersta bilden såg jag på en loppis förut, men tyvärr var de alldeles för dyra. Synd, för de är himla snygga!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!