Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 18 december 2011

Jag jular för fullt!

 Förra året hade vi så enormt mycket snö så att gå ut och leta gran i skogen var inte genomförbart. Vi köpte istället en gran. En kungsgran. Vilken lyx! Så vacker. Den barrade inte. Och framför allt: Jag slapp bli allergisk! (Plastgran kommer inte på fråga!!!!)
I år fick det bli en kungsgran igen. Och vi är lika nöjda i år.
I år jobbar jag till fem den 23:e så denna helg är uppbokad för julstäd BIG TIME!!!
Jaja..., visst blir det jul ändå... Men alla husmödrar känner nog igen sig i att det ligger en helt annan tillfredsställelse i att luta sig tillbaka över jul och veta att allt verkligen är grundstädat och renskrubbat.
Sagt och gjort! Igår gick jag över båda våra soffgrupper grundligt. Dammsög och tvättade.
Och som synes så har jag skyddat sitsarna för eventuella olyckor under veckan. Lapptäcken kan användas till mycket...
Så fort jag var klar med soffan i tv-rummet intog August sin rättmätiga plats igen.
 Alla golv och andra ytor våttorkades. Nöööööjd.....
 Nu är det bara resten kvar....
Veckan mot jul brukar gå fort. Iallafall för oss vuxna.
Vad Lilleman anbelangar så kan julafton inte komma fort nog.
 Men han har haft tur. Igår hittade han ett oinslaget paket i mammas och pappas sovrum. "KOLLA MAMMA!!! JAG HITTADE BILAR 2!!!!!" Tja... Vad ska man säga? Grabbarna fick en riktig guldlördagkväll med oväntat filmhäng....
Idag har vi tänt det fjärde ljuset. Ute har det kommit några millimeter snö. Jag önskar att det får ligga kvar på backen över jul..

7 kommentarer:

  1. Jag har också ett lapptäcke i min soffa jag sytt själv!:) Fina grejer!

    SvaraRadera
  2. Så fint att se! Jag sparar julstädandet till den 23:e, jobbar halvdag då så hoppas hinna med att gno runt på eftermiddagen och sen luta mig tillbaka i soffan på kvällen och njuta av en skinande ren lägenhet och en kopp glögg. :)

    SvaraRadera
  3. vad fint du har det! Här sk ajulstädas nån gång i veckan. jag har tagit ledigt onsdag, torsdag och fredag så jag har ju all tid i världen. jag skrattade åt bilden med din son på , nu vet du iallafall var du har honom den kommande veckan,vid julgranen!

    SvaraRadera
  4. Jag försökte förgäves att få en KUNGSGRAN i år men se det fick bli våran gamla plastgran ett år till, den har hängt i ett antal år nu. Försökte ckocka maken med ska vi ändå ha en plastgran kan vi byta färg till ROSA men se det fick jag inte det heller : )). Jaja liite måste ju maken få bestämma. När det gäller städningen så jag har nog inte varit så noga som dig men städat är det och julmysigt och det är viktigast. GOD JUL !!!!

    SvaraRadera
  5. ett inlägg om din fynd från Ed kanske....
    kram allra vackraste toppensnäckan ♥
    gott nytt så klart och krama gossarna från oss tre girls//

    SvaraRadera
  6. Vad julfint du har gjort! Och det är sant att det är så skönt när allt är renskrubbat. Friden infinner sig... :)
    Kram och god fortsättning på det nya året!
    Sussie

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt ÅR från mig, önskar dig många nya roliga fynd under året som kommer;)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!