Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 13 december 2011

Julnördar är vi allihopa!?

Advent och jul är väl härligt? Och stressigt? Och dyrt? Och alldeles, alldeles underbart!!!?
Vi fullkomligt nördar jul i vårt Retro-Tokiga hem. Lite nya (=gamla) tomtar har flyttat in här under året. De längst till vänster (ser nu att jag kapat bort den ena på bilden.... Sorry) hittade jag i somras. Den stora i mitten var ett fynd härom veckan. Näsan är lite skavd men för 25 kr väljer jag att kalla skadan för patina... Här nedan är en hörnhylla i vårt kök. Alla tomtar utom svamptomten längst upp är fyndade i år. Och som ni ser... Dessa gamla fina placeras nogsamt utom räckhåll för glada barn och katter.
 Lite mer gamla tomtar.....
 Jag och minstingen har gjort två jullandskap i år. Kyrkan och min farbrors egenhändigt byggda julhus får bilda basen i det ena....
 Och här pillar min yngste i ordning det andra.... Man kan hitta på mycket med lite byggfoam, fusksnö och ljusslingor.
 Årets gran inhandlades redan under förra veckan. Längst upp har jag hängt gamla vackra glaspumlor medan mer kattvänliga i plast får pryda de understa grenarna. Visst är den vacker?


6 kommentarer:

  1. men helt vråljulunderbart!!!
    jag jular light som sjuttsingen eftersom det blir nytt i år. och vi är nöjda :)
    huvudsaken i år är umgänget med ALLA mina barn under samma tak. bästaste julklappen någonsin ♥
    kram och kom hit snart :)

    SvaraRadera
  2. Fine ting og vakkert pyntet julehus:)

    Trine:)

    SvaraRadera
  3. Tomtar, Tomtar, Tomtar och juletid <3HÄRLIGT !! Du har hunnit och pyntat mkt mera än mig alla kategorier. Men jag lär nog börja sätta fram tomtar denna veckan eftersom Jörgen är på julbord på fredag kväll och kanske får gå in och jobba på lördag, och jag får ev gå in på söndag kväll sedan är det ju sista veckan innan julafton. Eran gran blev jag förtjust i Så SÖT om man kan säga så : ))))

    SvaraRadera
  4. Va fint du har det , redan... Jag planerar att plocka fram pyntet till helgen å nu blev jag helt klart mer inspirerad.

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt, blir alltid lika glad när jag tittar på bilder från ert hem. :)
    Och modigt med julgran och katter, jag har faktiskt aldrig vågat testa den kombinationen...

    SvaraRadera
  6. Oj va många tomtar! :) En sån där kyrka med ljus inuti är barndom för mig. Får bli till att leta efter till nästa jul. För visst kan man ha en julkyrka trots att man inte är troende? Jo det får man! :) Mysigt ser ni ut att ha det iallafall.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!