Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 9 januari 2012

Fynd i juletid

 Hej på er! Jag har inte dött... Håller bara på att hämta mig efter den massiva paltkoma som jul och nyår, jullov och alla lediga barn härhemma innebär. Mellandagarna innebar bland annat en go tur till härliga J i Ed. Och väl i Ed fick det bli en liten sväng till Returen. Två djupa Agneta-fat blev mina för 15kr/st.
Hittade även årets första påskfynd. Dessa söta porslinskaniner i en korg för 8kr.
 En ny köksgardin för en tia.... I lööööve the frans... Eller nåt!
 Och så. Superfräck vepa av mystiska "LM". Har ett antal vepor och dukar med denna signatur.
Ett stycke dåligt samvete så här efter helgerna inköptes också. 15 kr för den våg som jag minns från mormors badrum. Dock vill jag minnas att hennes var röd.
 
Tomtarna har så sakteliga börjat flytta ner i sina lådor. Och jag är nörd. Under varje nyinköpt tomte antecknas inköpsår och vilket väder som julen bjöd på. Så här har jag gjort sedan barnen var små och det är ganska kul att ha som en liten komihåg-grej.
 By the way.... Vad mycket kul appar det finns till ifåånen! Hittade en gratis-app häromdagen: Vintage-Cam. Min lille son ser ut som en tjusig filmstjärna från förr.....
 Mamman blev också (ännu mer) retrofierad.
Väldig kul!

3 kommentarer:

  1. När jag ser bilden på Agnetaskålarna tänker jag på tallrikarna vi hade i många år. Men när vi flyttade hit upp hamnade de på Kupan. Var trött på dem.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Coola grejer som vanligt! :)
    Tallriken har jag åtit från... Nja, kanske inte just den. Men många likadana.
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  3. wow!
    vad snyggt inlägg!
    härlig du - vilken glädjespridare du är :)
    kram och tack för besöket! ni ska veta att ni är omtyckta av de tre brudarna i Ed ♥

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!