Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 23 januari 2012

Nyretro

 I vårt tv-rum har vi ett stort vitrinskåp i ek... Även kallat "bråckskåpet" då min man verkligen höll på att få bråck när vi skulle bära in det. Solid ek är tungt! Riktigt tungt! Och efter det inköpet fick jag dyrt och heligt lova att aldrig köpa några mer skåp. Och det har jag inte gjort...
Inga i ek iallafall!;o)
Hur som helst. Det trista med gamla, mörka skåp är att pryttlarna inte syns. Vi har massor med vackert glas som bara  försvann i vitrinskåpet. Jag löste det hela genom att dra in en julgransslinga bakom glasen.
En blixtbild...
 Det har hänt mer saker i vårt tv-rum. Efter många om och men har vi investerat i en ny soffgrupp SOM INTE ÄR BEGAGNAD!!!!
Maken och jag har inte varit överens om vad vi skulle ha för modell. Jag vill ha retro..., givetvis..., medan han vill ha bekvämt när han sover sitter framför tvn. Vi var inne på Möbelhörnan i Brålanda, bara för att titta, när maken plötsligt sa att "här är den". Och jodå. En dansk retromodell med sovsittvänliga fåtöljer.
 Den äktenskapliga lyckan och samstämmigheten var total!
Men vårt stora fyrkantiga soffbord till var en katastrof. Som tur var har vi goda vänner som kom på kaffe igår. Och med sig hade de ett bord som de inte använde. Det passade som handen i handsken till soffgruppen.

 Något som är lite segt just nu är att luftvärmepumparna härhemma lagt av. Det tar nog en dryg vecka till innan vi kan få de nya uppmonterade. Så till dess får vi förlita oss på raggsockor, vedspis och kupéfläktar.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin soffgrupp! Kul att ni hittade något som passar er båda! :)

    SvaraRadera
  2. SNYGGT! Bordet blev pricken över i:et. Ett tips är att ta nytta av tekniken i form av LED-lister. Dessa finns med dubbelhäftande tejp. Tar lite plats, blir inte varma och drar ca: 0,1-0,3W så de kan vara tända ofta å kostar inget!!
    Tur att ni har vedspisen!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart rum! Jag älskar den bruna hyllan i hörnet som lampan står bakom! Dina bilder inspirerar mycket ska du veta. Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!