Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 8 februari 2012

Kryddad vardag -en bloggutmaning

Retrolux utlyste en bloggutmaning för oss retrobloggare. Salt och pepparkar gällde det. Och givetvis vill jag vara med då jag ju precis införskaffat Fina Familjen Pepparsson. Men ärligt talat... Dessa har av skicket att döma enbart tjänat som ögongodis och så får det förbli. Enligt söta väninnan B som är min expert på Jie är märkningen under familjen den rätta. Det är den gamla upplagan av familjen Pepparsson som flyttat in hos mig.
 Men faktiskt... Ett och annat peppar och saltkar till finns faktiskt i det Retro-Tokiga hemmet när jag tänker efter. Dessa söta fick jag i present av min dotter i höstas.
 Lite plåtburkar finns det också...
 Den här känns väl igen. Bavaria står det under. Än så länge saknar den sin Salt-kompis...
 Dessa båda Rörstrands-behållare skulle nog kunna platsa i vilket shabby chic-hem som helst...
 När jag trodde jag fotat klart kom jag på... Mina snygga plastbehållare. Hela tre saltbehållare har det blivit. Den längst till höger är mjöl...
 Men ärligt talat... Det är dessa som används här hemma. Inte snyggt, men ack så praktiskt!
Vill du krydda din vardag ännu mer? Hoppa in hos mina bloggkollegor och läs mer:
Retrolux
Porslinan
The StarChief
H55.se
Kerstin Kokk
Precisensån
Loppisgalen
Skyndafynda
Prylodesign
La mômes Old fashioned
Stajnich Loppisliv
Teak och orkidéer
Gunillas Fynd
Porslinsbloggen

15 kommentarer:

  1. Din Pepparsson-familj är så fin!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Diana! Jag älskar dem!:)

      Radera
  2. Bavaria salt och peppar har jag lagt ut på Köp och sälj Retro + tillhörande bricka och en senapsburk i samma mönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh... Jag såg det. Läckert!:)

      Radera
  3. Herlige salt-og pepperbøsser:) Har lyst til å være med jeg også:)
    Trine:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häng på vettja! Vi har dessutom en retrobloggsgrupp på facebook som är superkul!

      Radera
  4. Många härliga kryddkar du har! Jag gillade speciellt de bruna du fått av din dotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt glad över de bruna. Och att min dotter överhuvudtaget satte sin fot på en loppis för att glädja mig<3

      Radera
  5. Svar
    1. Tack! Det var en kul utmaning!:)

      Radera
  6. familjen Pepparsson känner jag igen...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!