Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 18 februari 2012

Prydnadssaker eller ej?

Jag tycker det börjar verka som om våren är på väg.... Eller ja... Man kan iallafall låtsas att så är fallet. I måndags var det riktig dagsmeja ute och jag och min yngste Retroprins bestämde oss för att ta årets allra första utefika.
 Fast i ärlighetens namn måste jag erkänna. Det var VÄL kallt att käka glass ute i februari. Underbart blev kort om jag säger så;)
 Igår var jag i Vänersborg där jag (som av en händelse) råkade slinka in på Lyckans Secondhand. Denna lilla uggla i keramik är vad jag kan luska fram från Gabriel.
 Det blev lite ovanliga inköp för min del. Jag är ingen prydnadssaksmänniska. Gillar mer ljusstakar och burkar och sånt. Dock blev det prydnadssaker för hela slanten igår. Dessa båda i glas var fina tyckte jag.
 De har fått sina platser i min pryttelhylla på skänken i tv-rummet.
 Sen blev det en liten gris också. Denna var tuff trots märkningen som avslöjade att den var "made in Taiwan":
 Hmmm.... Räknas spargrisar som prydnadssaker? Det börjar bli en liten nätt samling i köket nu.
Sist men inte minst. Jag ÄLSKAR mitt nya virrvarr-bord. Retroporslinet gör sig på ett helt annat sätt när jag dukar på det tycker jag... Eller?! Det bästa är nästan att maken accepterat det och tycker att det var ett himla bra inköp. Sånt gillas!
En annan sak som gillas är att bloggen snart har 100 fina följare! Och på fejjan är ni  147 stycken som gillar min retro-tokiga sida! Jag blir himla glad och nöjd och ni är alla hjärtligt välkomna "hem till mig"!:D

4 kommentarer:

  1. Tappert att börja med utomhusfika redan nu! :)
    Och efter att ha vuxit upp med en bokhylla fylld med porslinskatter och annat så sa jag när jag flyttade hemifrån att jag aldrig skulle skaffa prydnadssaker igen! Men nog har jag fått ihop en liten samling av fina/söta/knäppa djur ändå på något sätt....

    SvaraRadera
  2. så mysigt du har det hemma hos dig ♥
    måååste låna bil snart och kika in på en kopp java.
    storaste kramen från ed å mäj//

    SvaraRadera
  3. En liten prylhylla hade jag som barn med massa miniatyrer i. Så där i efterhand undrar jag vart den blev av...
    Bordet ger verkligen en helt annan känsla.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!