Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 22 februari 2012

Rörstrands Elvy och lite annat jox!

 Jag har köpt kaffekoppar. Retrokoppar. Men det är i och för sig inget ovanligt. Det ovanliga med detta inköpet var att det inkluderade hela 13 matchande koppar!!!! Jag fick ge lite drygt 700kr med frakt, vilket känns helt okej! Kopparna är från Rörstrand och dekoren heter Elvy. Äntligen kan jag bjuda på kafferep i matchande kaffekoppar!!!:)
Lite loppande blir det ju också av och till: Två påslakan för en tia styck i detta våriga tyg kändes som ett fynd!
Sen hittade jag även detta fina blå för samma pris!
 De sista dagarna har jag och familjen varit på lillsemester i Örebro. Innan hemfärd blev det faktiskt en liten sväng in på IKEA för min del!
Döm om min förvåning då jag hittade en tavla som det bara stod Retro-Tokan på! Jag som aldrig köpt en enda IKEA-tavla i hela mitt liv blev totalt kär i dessa söta ugglorna!
Här är en halvtaskig bild med blixt i mitten....
Men ni ser va? Den satt som en smäck härhemma på matsalsväggen!

 Sedan kollade jag lite tyger. Och föll för detta.... Visst är det läckert?
 Symaskinen åkte fram igår kväll och en massa svordomar och två symaskinsnålar senare så hade jag fått till mina nya tvrums-gardiner. (Jag måste verkligen lämna in min gamla symaskin på service!)
Idag fick jag fram häftpistolen och fixade till en matchande tavla också!:)
Denna vecka är jag ledig med mina sportlovslediga ungar vilket innebär ett minimum av loppande. Ska fixa och dona härhemma istället har jag tänkt.

4 kommentarer:

  1. tavlan från ikea var ju så du så det är knappt klokt :)
    och sååå snyggt tyg!
    fint med guldramstavlan till. var det ramen du köpte i ed?
    kram och vi ses ju i mån ♥

    SvaraRadera
  2. Så kul att hitta så många koppar i samma serie, det kan det vara värt att betala lite extra för!
    Och de flesta stora kedjorna har börjat haka på retrotrenden nu tycker jag, man kan hitta finfin nyretro på Ikea, Åhlens, Lagerhaus osv. Kul!

    SvaraRadera
  3. Tavlan var verkligen jättefin, en sån måste jag också försöka få tag i. Inramningen av tyget ble jätte bra. Perfekt kontrast mot guldramen=)

    SvaraRadera
  4. Tyget var så coolt. Gardinerna jätteläckra!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!