Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 4 mars 2012

JIE-samlingen växer....

 Jag vet att jag tjatar om mina JIE-burkar. Men ni får stå ut! Jag har nämligen fått tillökning igen!
Fina Loppisväninnan kom och gratulerade mig till mina 40 i fredags. Och med sig hade hon värsta kanongåvan: Fyra nya JIE-kryddburkar! Jag hade en kanelburk sedan tidigare och fick nu en till. Vid en snabb anblick väldigt lika. Men vid närmare koll skilde de sig rejält.
Vi snurrar lite....
 Både dörrarna och växterna runt om skiljer sig....
 Likaså fönstren. Jag tror att burken till höger är nyare. Lite kul att det inte är exakt likadana.
 Min JIE-samling börjar se ganska gedigen ut!
 Annars njuter vi av våren. Sicket väder! Igår fixade mannen med ved i skogen medan jag och Retroprinsarna gjorde ett första grovröj av altandäcket och glasverandan.
Duktiga barn måste givetvis mutas med saft och kakor i solväggen. Underbart!

6 kommentarer:

  1. Så fina de är dina Jie burkar. Underbart att fika ute, ser gott ut.

    SvaraRadera
  2. Grattis till åren och burkarna!

    SvaraRadera
  3. Snygg samling du fått ihop! Och grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  4. Fin Jie-samling du fått ihop och härligt med lite ute-fika! :)

    SvaraRadera
  5. Vilka jätte fina burkar! Vill oxå ha!
    Kul att det skiljer sig i detaljer på burkarna.

    SvaraRadera
  6. Hej, kanske gör jag dig besviken men de små kryddburkarna kommer ifrån Deco och ej JIE .

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!