Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 2 mars 2012

Mer Fanett! Och en rostig grålle....

 Ibland har man tur som en tok. Ni vet det där Fanett-stolarna som jag hittade? Min långsiktiga plan var att hitta två till för att matcha vårt nya fina virrvarr-bord.
I helgen for jag till Brålanda för att spana. Fick inget napp på möbel-loppisen och gick därför bort till pryl och tygloppisen. När jag stod vid kassan, redo att gå ut, får jag, hör och häpna, syn på en Fanett-stol. Tanterna i kassan var lite tveksamma till att sälja den då det var den som användes till kunder som provade skor.
 Jag lirkade lite och en av dem kom på att de faktiskt hade en till stol som de kunde ha istället. 30kr fick jag ge istället för 40kr för denna då det var en skada i lacken på sitsen.
Helt okej tyckte jag:)
 Lite kärlek så ska den nog bli fin igen.
Så... Som ni förstår.... En stol till och min köksuppsättning är kirrad!:)
Annars så har våren kommit hit till Dalsland. Igår kunde jag sitta på verandan och sola i linne!
Maken och sonen har efter sju sorger och åtta bedrövelser äntligen fått igång grållen...
Nu är det bara vansinnigt massa lite fix med lacken kvar!:)

8 kommentarer:

  1. Åhhhhhh, vår! Vi har sååååå mkt snö här! :( Grattis till Fanett-fyndet :)

    SvaraRadera
  2. En Grålle så härligt! Våran återvände från de döda förra våren! Nånstans på min blogg finns den på bild! Pärlan!

    SvaraRadera
  3. Snygga stolar! Har själv ett virrvarrbord i min gäststuga. Synd att gömma det där men jag har inte plats för det.

    Ha en fin vårdag!

    SvaraRadera
  4. härligt du ljuvliga kvinna!
    sol i flöde här and i´ve got flow :)
    kram som bara den//

    SvaraRadera
  5. Heldige du da, gratulerer med ny Fanett:)
    Så bra mannen og sønnen fikk start på Gråtass:)

    Klem fra Trine:) GOD HELG:)

    SvaraRadera
  6. Ja jäklar, du har tur med dina Fanetter! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!