Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 14 mars 2012

Påsk på G inne på loppisarna

 Påsken närmar sig och det märks på loppisarna. I förra veckan hittade jag denna underbara väggvepa som faktiskt redan sitter uppe på väggen.
 Sen är jag ju av någon märklig anledning förklädesfetisch. Det börjar bli en nätt samling förkläden härhemma. Detta lilla ljuvliga fick också följa med hem.
 Dukar är kul. De två med lila bård blir nog en påskpresent till min mamma som har ett kök som går i lila färger. Den lilla gula duken är ljuvlig tycker jag.
 Två glas till saftglassamlingen....
 Och så en liten påskhöna...
Sen kom jag på att jag glömt dessa två. Älskar gamla medicinburkar. Kan det ha att göra med att jag är sjuksköterska? *arbetsskada*
Idag har jag strukit och satt upp lite mer vår och påskinfluerade gardiner i köket. Tyvärr har jag en axel som inte vill vara med i leken just nu så fönsterputsningen får vänta.
 Nåt som upptar mycket av min tid för tillfället är scrapping. I helgen var jag på scrapmarathon tillsammans med två väninnor. Av goda väninnan T fick jag en present som bland annat innehöll en hel massa retropapper. Av dessa knåpade jag ihop detta kort i går kväll.
 Jag avslutar mitt inlägg med dessa fina krokusar som står utslagna i min vårrufsiga rabatt just nu.
Jag älskar våren!

10 kommentarer:

  1. så vårigt och påskigt :)
    jag började lite idag jag med.
    men våren = bläk!
    kram//

    SvaraRadera
  2. Åh, det finns hopp om liv!!! Våren kommer så sakteliga även här i norr. Fina textilier.

    SvaraRadera
  3. Påskbonaden är jättefin! Jag har kommit till det stadiet att jag undviker att samla på mig för mycket påsk-saker och förpassar kartongerna till en hylla. Mina julsaker tar upp ju ett halvt förråd så det räcker. Det är lika bra att börja påska för är en kortvarig högtid :)

    SvaraRadera
  4. Finfina textilier, särskilt bonaden och gardinerna var extra kul.Saftglasen också, har samlat på mej en del färgglada jag med.
    Några påskdukar är framme här redan men resten av påskpyntet får vänta några dagar till.

    SvaraRadera
  5. Alla högtider är så himla bra, kommer alltid fram massa snygga dukar och gardiner på loppisarna då! Riktigt fina påskgardiner du hade!

    SvaraRadera
  6. Ja, våren är underbar.
    En kommande GLAD PÅSK från mig.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina saker du fått tag i. Tyckte förklädet var jättefint.

    SvaraRadera
  8. passar på att skriva en lite hälsning till alla bloggar vi följer

    Glad påsk!

    önskar herr och fru Ljunggren /Retroprylar

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!