Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 24 oktober 2013

Ett pimpat skåp.., och en himla massa burkar...

Åååå... Vad jag blev nöjd med mitt lilla skåp som jag loppade i somras.
15 kronor kostade det. Ett slöjdalster förmodligen. Rejält och bra men i avsaknad av all finess. Lite vitfärg som jag redan hade hemma och tyg efter gamla babysängkläder bakom glaset...., och voilá!!!! Ett fint och väldigt personligt medicinskåp!!
Vår lilltoa är verkligen inget att skryta med. Lite utedasskänsla nästan. 
 Men jag gillar min bricka med alla nagellack. Två små redaskäppor håller hyfsad ordning på brickan. Prunustillbringaren tål inte maskindisk varför lata jag inte använder den till saft. Till borstar funkar den dock fint...
 Och burkar.... Kan man få för många? I småburkarna ryms pads och tops och en massa annat bra-ha-jox.
 Jag har skickat två barn till skolan och avnjutit frukost framför tvn medan det tredje barnet, sjuklingen, sovit.

Sängen är bäddad. Katten är på plats. Och jag har placerat mig här med datorn och en himla massa läxböcker.
 Dagen kan börja!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga prylar!
    Sminkbordet är ett riktigt kap och idén med ett medicinskåp i personlig stil var super.

    Jag gillar alla små burkar, askar och tillbringare. Snyggt att ha allt sorterat men ändå synligt.

    Ha en jättehärlig helg!
    Kram Sussie

    SvaraRadera
  2. Sminkbordet är lovely... Jag ska bara leta upp lite nya beslag till det har jag tänkt. En underbar helg önskar jag även dig! Kram Helena

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!