Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 22 oktober 2013

Lite av sommarens fynd i höstrusk

Vad kul det var att starta upp härinne igen! Och trots att jag med min långa bortavaro verkligen inte gjort mig förtjänt av det så hade jag dryga 350 besök första dygnet! Sånt glädjer och peppar till att blogga mer!!

 Idag blev det en högst oplanerad VAB-dag. Gårdagens födelsedagsbarn har sprängande huvudvärk och feber. Så två barn har åkt till skolan och jag och min grabb får rå varandra. Mamman vid datorn och grabben vid tvn....

Älskar hösten och alla småljus som man kan tända upp...
Det här lilla tidningsbordet i string köpte jag i våras. Perfekt för makens alla biltidningar som annars ligger och dräller precis överallt!
 Här kommer även en lite suddig instagrambild på knäckebrödsförvaringen som jag köpte uppe i Norrland i somras. Maken, som motvilligt influerats av sin retro-tokiga fru hittade den för blott 60 kronor! I toppskick! Bra köp tycker jag. När vi var däruppöver hälsade jag även på hos innehavarna av Sankt Olofs Antikt och Retro där jag bland annat köpte den pyttelilla vågen som står ovanpå. Har aldrig sett en sån förut. Visst är den fin?
 Nu ska jag ta tag i mitt liv och utnyttja vabbandet för att grotta ner mig i mina uppgifter i folhälsovetenskap...

4 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka gumman! <3 Och många fina fynd i vanlig ordning ;)
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna! Tack!!:) Ja, fyndandet har fortsatt även utan bloggen så jag har en del att skriva om framöver ;)
      Kram

      Radera
  2. Det är så härligt att se hur du tar tillvara gamla saker. Tänk så mycket folk kastar. Helt i onödan.
    Du har det så mysigt!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord! Tack och lov tror jag att människor i allmänhet börjat få upp ögonen för återvinning och att det faktiskt är ok att handla second hand.

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!