Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 26 oktober 2013

Loppisgåvor och ett roligt inköp

 Regnlördag... Det är marknad i stan men bara teeniesarna har trotsat regnvädret och åkt dit. Jag är inte mycket för marknader faktiskt. Möe folk och möe brôte på ren dalsländska... Men rådjuren trivs i värmen och blötan. Vi har fem stycken som rör sig runt tomten. Dessa två stod precis vid tomtgränsen och åt i morse. Idag var min snälla väninna J härhemma. Och som alltid så hade hon med sig lite smått och gott som jag fick.
Detta pepparkaret passade fint hos mig.
Liksom en stooor, vit bricka. Den har en hel del skav men det är ju bara modernt numer... ;)
Husmoderns Köksalmanack från 1950 har jag suktat efter och bläddrat i när jag varit hemma hos henne. Nu fick jag den!!!! ;D

Denna sockerlådan köpte jag av henne. Såååå snygg!
 Med originaletiketten kvar... Den är från 1943. Helt underbart!
 Lite fika blev det också när fina J och hennes goa dotter A var här.
 Ikväll ska en son på Halloweenpartaj och vi är kvar hemma med 8-åringen och två teeniesar. Det blir godisfrossa framför tvn. Funkar bra en regnig lördagkväll i oktober!

1 kommentar:

  1. Snyggt med de lila lyktorna på brickan.
    Och jag gillar verkligen kryddkaret och Husmodersboken.
    Alla såna där gamla köksböcker är roliga att läsa i och använda.
    Ha det bra!
    Sussie

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!