Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 31 oktober 2013

Porslinsporr

Tidig morgon... Och jag laddar för en dag med seminarium på högskolan. Ibland känns det som om läsandet aldrig tar slut. När jag sökte den här utbildningen såg jag i min utbildningsförteckning att jag läst olika kurser på halv eller kvartsfart vid sidan av jobbet nästan konstant sen 2008! Inte konstigt att huvudet känns rörigt alltsom oftast... ;)

Nåväl... Vi var ju på Ikea i helgen, maken och jag. Jag är inte mycket för massproducerade väggdekorationer men där hittade jag faktiskt en affisch som jag inte kunde låta bli... Tyvärr hann jag rama in den innan jag fotade och sen var det helt omöjligt att få en bra bild utan reflexer. Men den föreställer en hel massa biljetter. Och gamla biljetter är coola tycker jag.

Jag har gjort en liten omstrukturering i mitt tallriksskåp. Jag har såna mängder med retroporslin så jag brukar köra färgtema på det jag använder för tillfället. Nu blev det blått tema. Här är lite assietter som fick komma fram.
"Porslinsporr" är ett nytt uttryck som jag lärt mig på Instagram. Och det passar väl bra här?;) Ett fynd för ett par veckor sedan var dock de här grön orangea. Rörstrands Camilla. Som ni ser är det en systertallrik till Amanda som syns längst ner till höger på bilden ovanför.
Visst är de fina?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!