Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 28 oktober 2013

Sjukhuset i Bäckefors

Idag är maken ledig med barnen då det är lov och fritids har stängt. Jag lyxar mig och har en ensammorgon utan stress och tjat innan jag ska iväg och jobba heldag på vårdcentralen i Bäckefors där jag jobbar extra ibland.
Den lilla vårdcentralen i Bäckefors ligger i det gamla och till stor del nedlagda sjukhuset på orten. På rasten brukar jag gå runt och insupa den vackra miljön.
Väggkonsten...
 Dessa taklampor som hänger i foajén hade gärna fått flytta hem till mig.

Även omgivningarna utanför är fantastiska. Men idag när jag kommer dit har nog även detta trädet tappat sin tjusiga höstskrud.
Det är så vansinnigt trist att såna här pärlor får stryka på foten till förmån för stordrift och centralisering. Är ni i krokarna så är stället värt ett besök..., även om man nu INTE skulle vara sjuk... ;)

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. "Gamla" ställen är dessutom oftast hemtrevligare än de nya vita sterila miljöerna. Tack och lov börjar folk tröttna nu på det helvita kalla...

    Ha en mysig höstdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så är det. Mer personlighet och charm :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!