Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 17 november 2013

Bakning, möblering och instagram

Fick kaffe på sängen av min darling imorse.
Och med en sån uppstart kan ju dagen bara bli alldeles kanoners!
Fick upp ångan och bakade hela 117 kanelbullar (jo..., jag räknade faktiskt) och en tigerkaka. Får lite fikafrämmat i veckan så då är det bra om frysen är laddad.
Men det är klart... Familjen och helgens två extrabarn tackade inte nej till gofika heller. Termosen "kokhett" i mitten är en älskad gåva från maken. Och ja.., den svarar upp till sitt namn och är fantastisk på att hålla värmen.
Idag plockade jag ÄNTLIGEN in mina pelargoner från glasverandan. De har hållt sig oväntat fina trots kyla och vattenbrist i tre månader... De får stå i sina emaljhinkar som de är så länge. Hoppas de klarar sig...
Vi har även hunnit med att möblera lite idag. Den höga skänken i bok flyttades in i sovrummet och fula tjockteven hamnade ovanpå. Det får vara så tills vidare iallafall.
Slutligen lite reklam... Jag instagrammar flitigt. Ni är varmt välkomna att följa mig även i detta roliga forum. Tips på roliga instagrammare att följa mottages tacksamt!:)

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket stort lapptäcke! Fint! Är det du som är så flink?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr Anna... Det är ett älskat loppisfynd!:)

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!