Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 10 november 2013

Ett annorlunda inlägg

 Min fina vän J med bloggen http://litenbruksort.blogspot.se/ har gett mig en utmärkelse.
Tack!! :D
Tanken är att jag ska berätta 10 saker om mig själv som ni inte redan visste...

1) Jag har varit sjuksköterska i snart femton år. Läser just nu till distriktssjuksköterska på halvtid vid sidan av jobbet och beräknas bli klar med det om drygt två år!
2) Jag är en hejare på att stoppa strumpor och lappa byxor. Jag tror att mina barn kommer att minnas mig som mamman som satt i tv-fåtöljen med nål och tråd och sin "lappe-hög" vid sidan om.
 3) Jag anser mig själv vara multikreativ. Har alltid haft någon form av kreativt intresse vid sidan om "det vanliga livet". Teckning, akvarell, sy, sticka, krukmålning. Just nu är det scrapbooking som gäller....
4) Jag har fyra fina ungar i åldrarna 8-21 år. Tre killar och en tjej <3 p="">
5) Jag är mycket engagerad och stolt mamma till barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Varje dag lär jag mig något nytt om dessa härliga människor som tänker och agerar utanför mallarna.

6) Jag kan köra traktor (nåväl..., hjälpligt iallafall). Sommartid lastar vi familjen på kärran bakom grållen och drar till sjön. Underbart!
 7) Jag är tidsfetisch intill fånighetens yttersta gräns. Avskyr att komma försent och avskyr när folk inte passar tider.

8) Jag är kattmänniska. Härhemma har vi fyra pälsklingar som förgyller vår tillvaro. August -bondkatt. Kiara (på bilden) -skeppskatt. Stella och Max - skogskattsblandningar.
9) Jag är strukturmänniska. Härhemma är det klara regler, listor och tider som gäller för alla kids. Ett måste om man är npf-förälder.

10) Jag är ganska snäll och tycker själv att jag är utrustad med mycket tålamod. Men när det någon gång kokar över så hukar sig både ungar och gubbe... :D

Awarden skickas vidare till alla som känner sig manade. Lägg en liten kommentar här så länkar jag till er i detta inlägget.
Kram på er och hoppas alla får en riktigt härlig Fars Dag!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du antog uppgiften :) Kul att läsa lite extra things sådärmittuppiallt.
    Kram och glad ny vecka önskas från brudarna på Brattefors.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Ja men jag fick tänka till lite. Försökte att inte ha med något retrorelaterat! ;)
      Kram

      Radera
  2. Kul info! :)

    Lyllo dig som gillar att stoppa och laga. Jag skickar allt vidare till svärmor...

    Fint kort också.

    Ha en mysig kväll och början på veckan som kommer!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu... Jag hoppas att jag en dag får ihop LO:s som du. Men just nu blir det nästan bara kort.
      Kram

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!