Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 2 november 2013

Plast, glas och lördagsgodis

Jag älskar burkar. Och har med tiden samlat på mig en hel del. Här är ett litet smakprov på de plastburkar som trängs o hyllorna...
Visst är de läckra? En annan "dille" jag har är gamla saftglas. Jag köper så fort jag kommer över... Så häftiga tycker jag...
Vi köper nästan alltid lördagsgodis till kidzen. Idag när mannen var ute hade han med sig lördagsgodis även till oss vuxna! Budapestbakelser. Så himla smaskigt! 

4 kommentarer:

  1. Saftglasen är så snygga! Jag letar febrilt efter glas med gult grönt eller brunt mönster eller glas, i retrostil, men har inte funnit några fina än...
    Burkarna är coola de med. Det som är kul med ditt hem är att ALLT ser ut att vara retro inte bara en och annan pryl. Du ska vara stolt! :D

    Kram och ha en mysig söndag!
    Sussie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det mesta iallafall. Vi har köpt soffan ny och sängen. Men i övrigt så... :) Kram Helena

      Radera
  2. Åh, vad gott med Budapest! Jag har tagit beslut att gräva ner lösgodiset för gott. Det känns befriande. Men en bakelse säger jag inte nej till om så stunden kräver just bakelse/tårta :)
    kram på dig och glad söndag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag KAN inte låta bli godis. Budapest är min absoluta favvo! Kram till dig också!

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!