Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 4 november 2013

Skumtomtar och en misshandlad Redahylla

 Igår åkte jag och maken på en sån där måstehandling. En komponent i vår diskmaskin har visat sig vara brandfarlig så Siemens har gått ut och varnat för den. 20% av köpesumman får man tillbaka om man visar kvitto på ny maskin och ett intyg på att den gamla är skrotad. Ny diskmaskin fick det bli! Sen var det spisen... Varmluften gick sönder för snart 3 år sen och sen försvann undervärmen i ugnen i våras. Jag har inte kunnat baka på nästan ett halvår!!!!! :/ Så en ny spis fick det också bli. Och vet ni.... Jag lyckades att pruta! På Elgiganten! Inte illa va? ;) (Man är väl inte loppisråtta för inte...) Godaste inköpet på Elgiganten var dock en hel låda med pinfärska skumtomtar...
Höstlovet är slut och vi landar i de vanliga gängorna igen. Imorse var det bara  boyzzen som skulle upp. Stella parkerade sig uppe på fåtöljens ryggstöd där hon verkligen har järnkoll på allt och alla.
 Varför är det så svårt att fånga vackert rött sken på bild? Morfars gamla lampetter gör sig inte alls lika bra på bild som irl....
 Fönsterhörnan i sovrummet... Jag har köpt nya knoppar till den ommålade gamla byrån. De som sitter på nu är ocharmigt pissgula och i plast...
 I våras tog maken tillvara en Reda-hylla i sin pappas verkstad. De hade haft den till skruvförvaing men nu skulle den slängas!!!! Jag nästan grät när jag såg hur oljig och misshandlad den var. Två glasskeppor var intakta. Jag har skurat den till förbannelse och bytt till mig och även köpt nya glasskeppor så nu är hyllan intakt igen.... Istället för mjöl och socker förvarar vi dock kvitton och lampor och sånt i den...
 Men som ni ser... Den är i behov av kärlek...
 Idag ska jag ta mig an denna föga upphetsande högen som just nu ligger bredvid min säng.
Men först får det bli kaffe och kanske en skumtomte eller två....

6 kommentarer:

  1. Jag länkar dig i min blogg idag ♥¨
    Länk-love u know!

    SvaraRadera
  2. Länkkärlek är trevligt! Tack så mycket <3

    SvaraRadera
  3. Åh, det är bra att pruta på! Hehehe... Jag lyckades pruta på Stoff och stil i helgen, så det går ju uppenbarligen! :) Puh, den orange boken känner jag allt för väl igen, den är INTE rolig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte illa Ida! Nä, den boken är inte kul. Men, men... Det blir ju skönt när det är klart iallafall!

      Radera
  4. Varje gång jag tittar in blir jag förvånad över hur mysigt du faktiskt har det! Nu kan det väl inte bli mysigare... ? Jodå, nästa gång. ;)

    Underbar katten ser ut och duktig kille som bakar muffins! Ser goda ut.

    Ha en mysig vecka!
    Kram
    Sussie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Sussie! Vad glad jag blir! :D
      Kram

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!