Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 1 november 2013

Teak och porslinsfynd

Idag är jag ledig. Så skönt för hjärnan var verkligen helt urblåst (mer än vanligt) efter gårdagens seminarium. Dagen ska ägnas åt besök hos svägerskan och bio med mina två yngsta. Vi ska kolla på filmen Turbo. Ikväll blir det tjejkväll med scrapping och tjat tillsammans med två goda väninnor.
 Bloggen har som sagt legat nere lääänge..., men loppisfyndandet har bestått. Denna fina teakbyrå blev min för futtiga 40kr. Som ni ser så fann den sig väl tillrätta bredvid soffgruppen i vårt matrum.
Sommarens/höstens roligaste porslinsfynd var den här tallrikstraven med Rörstrands Cuba. Fyra flata och tio djupa för 20kr/st. En ynka tallrik hade en nagg undertill så den fick jag på köpet. Uppläggningsfatet heter Rörstrands Ribbon och det hittade jag vid samma tillfälle. Även det för en tjuga. En läcker dekor som jag inte stött på tidigare. 
Nu var det ett tag sen jag var ute och loppade. Det lutar nog åt att det blir en sväng imorgon! ;)

2 kommentarer:

  1. Byrån och ljusstakarna är jättefina.
    Hade också tren att fynda en liten teakbyrå för femtiolappen. :) Sånt blir man upplyft av!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja det är himla roligt! Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!