Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 25 november 2013

Välkommen härliga advent!

Igår startade jag upp med adventandet här hemma. Eller ja...., jag och katten Max startade upp. Han tyckte nämligen att den gigantiska högen med gardiner och dukar som drogs fram var alldeles ypperligt trevlig som liggplats.
Ett litet axplock av alla tryckta juldukar som finns i gömmorna....
Och som alltid så kan jag inte vänta till första advent innan jag tänder upp i fönstren.

Det är likadant efter jul. Det som är absolut tristast att ta bort är all fönsterbelysning.
Idag väntar en lugn måndag med läsning. Resten av veckan är det fullt ös med såväl arbete som praktik.
Hoppas att ni därute får en go uppstart på veckan!

2 kommentarer:

  1. AJJA BAJJA TJUVSTART !!!
    Men det är svårt att låta bli eftersom det blir så gemytligt...

    SvaraRadera
  2. Vad gullig Max är där bland alla fina dukar! :)
    Det är något speciellt med alla gamla retroprylar och man minns många av de där mönstren på dukarna från kompisars hem osv. Ska kolla in Retro-bloggarnas adventskalender också. Spännande!

    ha det gott!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!